Sunday, September 04, 2005

آغاز طرح پليس کوهستان در شمال تهران


آغاز طرح پليس کوهستان در شمال تهران


طرح پليس کوهستان در کوهستانهای درکه، توچال، دارآباد، دربند و جمشيديه در شمال تهران اجرا می‌ شود
طی مراسمی در تهران طرحی با عنوان "پليس افتخاری کوهستان" به راه افتاده است که طی آن، افراد داوطلب با پوشيدن لباس يکدست ومنقش به نشان "پليس کوهستان" با تردد در گذرگاهها و مناطق کوهستانی شمال شهر تهران، ضمن برقراری امنيت برای کوهنوردان و گردش کنندگان در راستای امداد و نجات به آسيب ديدگان نيز تلاش می‌ کنند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از محمد بابزن، رئيس هيئت کوهنوردی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خبر داده است که اين طرح در کوهستانهای درکه، توچال، دارآباد، دربند و جمشيديه در شمال تهران اجرا می‌ شود.
همچنين در طول تابستان گذشته در تهران، طرحی با عنوان "طرح جماران" به اجرا درآمد که طی آن شمار زيادی از اعضای بسيج سپاه پاسداران که در قالب يگانهايی با عناوينی همچون "گردان عاشورا" و "گردان الزهرا" متشکل شده بودند به ارتفاعات شمال تهران صعود می کردند و با افرادی که از ديد آنان "لاابالی" بودند يا "موجبات نا امنی برای شهروندان فراهم می ساختند" برخورد می کردند.
اعضای بسيج در ايران به عنوان اجراکنندگان حکم اسلامی "امر به معروف و نهی از منکر" در حکم ضابط قضائی فعاليت می کنند و اختياراتی در حد افراد پليس دارند

0 Comments:

Post a Comment

<< Home