Wednesday, August 17, 2005

اعتصاب غذای منوچهر محمدی



منوچهر محمدی دانشجو و فعال سیاسی اعتصاب غذای خشک خود را در زندان اوین آغاز کرد: مصاحبه با نسرین محمدی بیش از سی روز است که منوچهر محمدی در اعتصاب غذای تر بسر می برد. نسرین محمدی خواهر منوچهر محمدی به رادیو فردا می گوید: آقای علیزاده قاضی ناظر بر زندان اوین و زندانهای استان تهران گفت منوچهر اعتصاب غذایش را باید بشکند و اگر نشکند ما او را به زندان پائین شهر انتقال می دهیم. وی می گوید منوچهر هیچ رمقی ندارد و روزبروز هم بدتر می شود. پس از 38 روز اعتصاب غذا او حداکثر یکی دو روز بتواند اعتصاب غذای خشک را ادامه بدهد.
بهمن باستانی (رادیو فردا): منوچهر محمدی دانشجو و فعال سیاسی اعتصاب غذای خشک خود را آغاز کرد. منوچهر محمدی بارها به حبس های گوناگون محکوم شده است. او از فعالان سرشناس جنبش دانشجویی است و بیش از سی روز است که در اعتصاب غذای تر بسر می برد. نسرین محمدی خواهر منوچهر محمدی از وضعیت او به رادیو فردا می گوید:
نسرین محمدی: منوچهر در حالتی که اصلا تکان نمی تواند از جایش بخورد و چند روز پیش هم که بزور برده بودند به بهداری زندان اوین ولی قبول نکرد که سرم وصل کنند و دوباره ماموران زندان عصبانی شدند و با برانکار که برده بودند دیگر برانکارد در اختیارش نگذاشتند و بچه های دانشجو بچه های زندان سیاسی با زحمت او را به سلول برگرداند. الان امروز به وقت ایران پدرم رفته بود که پیش آقای علیزاده چون آقای علیزاده به خانواده ام گفته بود که می توانند بیایند جون سند گذاشته اند می توانند منوچهر را ببرند بیمارستان و بستری بشود چون وضع منوچهر وخیم است. پدرم با آن امید از آمل حرکت کرد تهران و وقتی که آمد از 8 صبح رفتند توی خیابان معلم، دادگاه انقلاب، آنجا گفتند بروند زندان اوین. اینها رفتند زندان اوین گفت که نیست بروید دادگاه انقلاب. اینها دوباره برگشتند دادگاه انقلاب تا چهار بعد از ظهر بالاخره آقای علیزاده را می بینند و آقای علیزاده قاضی ناظر بر زندان اوین و زندانهای استان تهران گفته بود که، تاحالا می گفتند منوچهر اعتصاب غذا نیست و پدرم گفته بود اگر منوچهر اعتصاب غذا نیست مسئولان خبرنگارهای مسئول بروند در زندان اوین ببینند که اگر واقعا اعتصاب غذا نیست عکس بگیرند نشان بدهند. اینها برخلاف آنچیزی که می گفتند منوچهر اعتصاب غذا نیست آقای علیزاده گفت منوچهر اعتصاب غذایش را باید بشکند و اگر نشکند ما او را به زندان پائین شهر انتقال می دهیم. تهدید کردند خانواده ام را. گفته بود بشکند و ما او را به بیمارستان منتقل می کنیم. یعنی ترسیده بودند. چون قیافه منوچهر خیلی تغییر کرده و خیلی استخوان خالی شده. و هیچ رمقی هم ندارد و منوچهر هر روز که می گذرد روزبروز بدتر می شود. با مرگ دارد دست و پنجه نرم می کند. و الان خانواده ام واقعا نگرانش اند چون امروز منوچهر اعتصاب غذای خشک را شروع کرد. منوچهر جان ندارد رمقی ندارد. 38 روز اعتصاب غذا او حداکثر یکی دو روز بتواند اعتصاب غذای خشک کشش داشته باشد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home