Monday, January 16, 2006

با گذشت يك ماه از فصل سرما بيش از ۷ هزار مدرسه كشور سيستم گرمايشي ندارند، ايسنا

با گذشت يك ماه از فصل سرما بيش از ۷ هزار مدرسه كشور سيستم گرمايشي ندارند، ايسنا
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - آموزش و پرورش
با گذشت نزديك به يك ماه از فصل زمستان، 7 هزار و 150 مدرسه كل كشور از بين 71 هزار و 500 مدرسه داراي شناسنامه فني، فاقد سيستم گرمايشي هستند.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران تا كنون براي90 درصد فضاهاي آموزشي شناسنامه فني صادر شده است كه بر اساس آن،10 درصد مدارس كشور فاقد سيستم گرمايشي، 75 درصد داراي بخاري و 15 درصد مجهز به ساير سيستم‌هاي گرمايشي نظير حرارت مركزي با رادياتور، زنت، فن كوئل و هواسازي هستند.
بر مبناي اين آمار هم اكنون گرماي 10 هزار و 725 مدرسه با حرارت مركزي و 53 هزار و 625 مدرسه با بخاري تامين مي‌شود.
گفتني است بر اساس آيين نامه «بهداشت محيط مدارس» كليه مدارس كشور موظف به تامين وسايل گرمايشي بويژه بخاري‌هاي گازي استانداردي هستند كه گازهاي حاصل از سوخت آنها به خارج از كلاس هدايت شود و خطر آتش‌سوزي نداشته باشد.
در اين آيين‌نامه همچنين تأكيد شده است كه حرارت مناسب كلاسها بايد بين 21 تا 18 درجه سانتيگراد و رطوبت آن 50 تا 60 درصد باشد؛ به نحوي كه فضاي كلاس به طور يكنواخت گرم شود؛ اما بايد ديد فضاي اين 10 درصد مدارس داراي شناسامه فني فاقد سيستم گرمايشي در زمستان در حال گذر، چگونه در حد استاندارد تعيين شده باقي مي‌ماند.
حبيب‌الله بوربور، معاون عمراني وزير آموزش و پرورش در پاسخ به وضعيت سيستم‌هاي گرمايشي مدارس كشور به خبرنگار ايسنا گفت: نوع سيستم‌هاي گرمايشي مورد استفاده در تصميم‌هاي مختلف متفاوت بوده و با توجه به عدم توان فني بعضي از نقاط كشور و روستاها پيش‌بيني سيستم حرارت مركزي به لحاظ تعمير و نگهداري براي همه مناطق امكانپذير نيست.
وي تاكيد كرد: بر اين اساس در اين مناطق از سيستم‌هاي ساده‌تري نظير بخاري نفتي استاندارد استفاده شده است.
به گزارش ايسنا در ميان حوادث تلخي كه براي دانش‌آموزان رخ مي‌دهد، نه بايد و نه مي‌توان دي ماه سال گذشته و حادثه جانكاه مرگ نزديك به 13 دانش‌آموز دختر و پسر در مدرسه «سفيلان» چهار محال و بختياري را فراموش كرد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home