Wednesday, February 01, 2006

آلودگي صوتي تمام خيابان‌هاي تهران بيش از حد مجاز است سرويس: اجتماعي - محيط زيست


آلودگي صوتي تمام خيابان‌هاي تهران بيش از حد مجاز است
سرويس: اجتماعي - محيط زيست 1384/11/12 02-01-2006 11:14:03 8411-07244: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - محيط زيست
مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوا گفت: بر اساس نتايج اندازه‌گيري‌ها و مدلسازي‌هايي که از سوي بخش سنجش و مدلسازي آلودگي صوتي در شرکت کنترل کيفيت هوا صورت گرفته، تمام خيابان‌هاي تهران داراي آلودگي صوتي بالاتر از حد مجاز هستند.
به گزارش سرويس «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر رشيدي افزود: آلودگي صوتي بالاتر از dB 70 در تهران براي منازل مسکوني و مراکز آموزشي و درماني خارج از استانداردهاي پذيرفته شده است.
به گفته اين مقام مسؤول در شرکت کنترل کيفيت هوا اين شرکت در حال تهيه نقشه‌هاي تراز صوتي شهر براي اندازه‌گيري آلودگي صوتي است.
وي افزود: نقشه‌هاي تراز صوتي با تفکيک مناطق شهري تهيه مي‌شود و تا کنون در مناطق 6، 9، 11 و 12 تهيه و اجرا شده است.
رشيدي گفت: با بررسي نقشه‌هاي صوتي حاصل از نرم‌افزار مدلساز مي‌توان با ارزيابي وضعيت آلودگي صوتي هر منطقه، نقاط بحراني را تعيين کرد.
به گزارش ايسنا، مديرعامل شرکت کنترل کيفيت هوا خاطرنشان کرد: براي جلوگيري از اثرات سوء آلودگي صدا بر روي شهروندان بايد به استفاده از روش‌هاي کنترل مناسب اقدام به کنترل صدا در مراکز بحراني کرد.
وي افزود: انحراف از استاندارد سر و صدا در شب بيشتر از روز بوده که مي‌توان علت آن را پايين‌تر بودن استاندارد صدا در شب و همچنين تردد خودروهاي سنگين در هنگام شب به علت محدوديت تردد آنها در روز دانست.
انتهاي پيام

0 Comments:

Post a Comment

<< Home