Friday, February 03, 2006

چرا به سرقت روي آورديد؟

چرا به سرقت روي آورديد؟
در حالي كه «علي» 30 ساله به همراه «محمد» مدعي هستند كه «صفر» 19 ساله رهبري باند را برعهده داشته، در حال حاضر وي به عنوان مظنون اصلي پليس در ارتكاب سرقت‌هاست.
او مدعي است كه تنها به آرزوي دست يافتن به پول دچار حماقت شده و به نوعي فريب خورده است.
اين متهم به سرقت در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث ايسنا مي‌گويد: تنها تا كلاس پنجم ابتدايي توانستم درس بخوانم و از آن پس نيز مشغول به كارگري شدم، به طوري كه در بهار و تابستان در باغداري‌ها به عنوان باغبان در حالي مشغول به كار هستم كه با فرا رسيدن فصل سرما و كاهش درآمد مجبور به تغيير شغل شده و به عنوان كارگر نظافتچي در پايانه‌ها مشغول به كار مي‌شوم.
«صفر» پيش از اين دستگيري نيز يكبار ديگر به جرم سرقت يك گوني 50 كيلويي گوجه سبز از باغي در شهريار مجرم شناخته شده و در حالي كه تنها 17 سال داشته، مدت 9 روز دوران محكوميتش را در زندان پشت سر گذاشته است.
او درباره انگيزه سرقت در حالي كه مدام ابراز پشيماني مي‌كرد، گفت: «فريب رفيق ناباب را خوردم.»
«محمد» ديگر متهم به سرقت و عضو اين باند كه تنها 17 سال دارد در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» با بيان اين كه 4 سال است به تهران آمده و بي‌سواد بوده و به نحوي در پايانه‌ها پادويي راننده‌ها را مي‌كرده، معتقد است طمع، او را به اين چاه انداخته است.
به گزارش ايسنا، اعضاي اين باند سرقت لوازم خودرو با شناسايي خودروهايي كه ضبط خودرو از آن جدا نشده بود، پس از دستكاري كردن درب خودرو پژو 206، براحتي موفق به سرقت لوازم خودرو مي‌شدند و اگر طي زمان سرقت، فردي آن را مشاهده و يا آژير دزدگير به صدا در مي‌آمد از طريق راننده خود (متهم ديگر) بلافاصله متواري مي‌شدند.
متهمان با اعتراف به اين كه در ميدان آزادي در پي آشنايي با فردي با دريافت سهميه 20 هزار توماني در هر فقره سرقت از سارقان، كار حمل و انتقال متهمان را بر عهده داشته است، معترف شدند كه پس از آشنايي با حميد و همدستانش نسبت به ارتكاب جرم ترغيب شده‌اند.
بدين ترتيب هر سه متهم پرونده سرقت لوازم خودرو جهت تحقيقات و بررسي‌هاي پليسي به اداره پليس آگاهي تهران انتقال داده شدند.
انتهاي پيام
کد خبر: 8411-07910

0 Comments:

Post a Comment

<< Home