Tuesday, August 23, 2005

محسن سازگارا بار ديگر به زندان محکوم شد


محسن سازگارا بار ديگر به زندان محکوم شد


سازگارا می گويد در زندان به مدت 79 روز در شرايط اعتصاب غذا به سر برده است
محمد محسن سازگارا، يکی از منتقدان حکومت ايران از صدور حکم تازه ای عليه خود در ايران خبر داده است که او را به شش سال حبس تعزيری محکوم کرده و با احتساب حکم قبلی مدت زمانی را که او بايد در زندان سپری کند به هفت سال می رساند.
رسانه ها از تهران گزارش داده اند که اين حکم به خاطر اتهام "اقدام عليه امنيت ملی" صادر شده اما جزئيات بيشتری در اين زمينه منتشر نشده است.
آقای سازگارا می گويد برای معالجه چشم و قلب خود به خارج آمده است و قصد دارد ابتدا روند مداوای خود را کامل کند و سپس به کار پژوهشی در خارج از ايران بپردازد و سپس به ايران بازخواهد گشت و درصورتی که زندانی شود، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
آقای سازگارا در جريان نا آرامی دانشجويی تابستان 2003 در ايران همراه با پسرش، وحيد بازداشت شد و پس از 114 روز بازداشت در ششم اکتبر (چهاردهم مهر) با قرار وثيقه ششصد ميليون تومانی آزاد گرديد.
وی که به اتهام تحريک دانشجويان به اغتشاش بازداشت شده بود، آن گونه که خود اعلام کرد، 79 روز از دوران بازداشت خود را در اعصاب غذا گذراند و در اين مدت پنج بار در بيمارستان بستری شد.
در دوران بازداشت آقای سازگارا بارها گزارشهايی از وخامت حال او بر اثر اعتصاب غذا و بيماری منتشر شد.

سازگارا پيش از بازداشت
محسن سازگارا که با مديريت شرکت جامعه روز به عنوان ناشر نخستين روزنامه های معروف به اصلاح طلب به چهره ای شناخته شده در اين جناح بدل شد، در سالهای اخير مواضعی انتقادی نسبت به حکومت اتخاذ کرد و اندک اندک دايره انتقادات خود را به اصلاح طلبان حکومتی نيز گسترش داد.
وی بارها نامه های سرگشاده ای خطاب به آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی انتشار داده و در آنها انتقاداتی صريح از شيوه های حکومتی جمهوری اسلامی مطرح کرده است.
آقای سازگارا همچنين خواهان برگزاری همه پرسی برای تغيير نظام جمهوری اسلامی شده است.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home