Wednesday, September 07, 2005

ظهور پديده قاچاق در بين دانشجويان غيربومي


ظهور پديده قاچاق در بين دانشجويان غيربومي معاون فرهنگي نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها: آمار دانشجويان دستگيرشده اگرچه كم است اما بايد مسئولان را نگران كند
سرويس: صنفي 1384/06/16 09-07-2005 11:49:16 8406-05318: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: صنفي
معاون فرهنگي نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: اگر چه آمار اين دسته از دانشجويان كم است اما همين تعداد دانشجويان دستگيرشده به جرم مواد مخدر بايد مسولان را نگران كند.
حجت الاسلام صابر اكبري جدي، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، گفت: يكي از معضلاتي كه دانشگاه‌ها را تهديد مي‌كند، سطح پايين معيشت دانشجويان است، به طوري كه طبق آمار 88 درصد دانشجويان از نظر معيشت وضعيت متوسط رو به پايين دارند و تنها 10 الي 12 درصد دانشجويان كشور داراي وضعيت مالي خوبي هستند.
وي افزود: در چنين شرايطي دانشجويان به دنبال روزنه‌اي هستند كه همزمان با تحصيلشان بتوانند درآمد خوبي كسب كنند و متاسفانه برخي دانشجويان خلاق از ذهن خود در مسيرهاي نامناسب و مشكل‌دار استفاده مي‌كنند.
حجت الاسلام اكبري جدي از ظهور پديده قاچاق در بين دانشجويان غيربومي خبر داد، گفت: ‌دانشجويان همواره در مسير شهر خود با دانشگاه در رفت و آمد هستند و اين امر باعث مي‌شود پديده قاچاق در بين آنها رواج پيدا كند، اگر چه آمار اين دسته از دانشجويان كم است، اما نمي‌توان اين امر را ناديده گرفت.
وي با اشاره به معضل خريد و فروش مواد مخدر و توزيع اجناس غيرارزشي از سوي دانشجويان، تصريح كرد: درصد دستگيرشدگان دانشجو به دليل برخي از اين مسائل باعث نگراني مي‌شود.
وي همچنين با اشاره به ورود برخي دانشجويان در شبكه‌هاي خلاف، اظهار كرد: آنها مي‌خواهند با دردسر و زحمت كمتر، پول بيشتري كسب كنند.
معاون فرهنگي نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاهها گلدكوئيست را يكي از اين شبكه‌ها بيان كرد و گفت: طراحي اين قبيل شبكه‌ها مانند قمار است، اعضاي اين گروه از ريسك پذيري استفاده مي‌كنند، لذا جامعه در حوزه فقهي و شرعي با اين شبكه مشكل دارد و حساس است چرا كه اگر فعاليت گلدكوئيست مانند يك واسطه گري عادي بود، مشكلي نداشت، چرا كه اتصال فروشنده و خريدار عمل ارزشمندي است و از نظر اسلام هم مورد قبول واقع شده است.
حجت‌الاسلام اكبري جدي ادامه داد: آيا طراحي شبكه گلدكوئيست بازاريابي است يا بازي مانند قمار؟، در شبكه گلدكوئيست در نهايت عده‌اي متضرر مي‌شوند و افرادي كه زودتر عضو شده‌اند برنده، بنابراين يك برد و باخت انجام مي‌شود كه از نظر فقهي بايد بر روي آن بررسي‌هاي لازم انجام شود.
وي با اشاره به بي‌اشكال بودن تجارت الكترونيك، گفت: ‌با بازي همراه با ريسك و قمار مخالفيم، كسي با اينترنت و تجارت واقعي مخالف نيست بلكه صحبت از موضوع گلدكوئيست است كه به سرعت اپيدمي مي‌شود و مشكلاتي را بوجود مي‌آورد.
معاون فرهنگي نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در خاتمه خاطر نشان كرد: تحليل نهايي از پديده گلدكوئيست ندارم، اما معتقدم كه اين مساله جاي تامل دارد چراكه بخشي از گلدكوئيست به تجارت و بازاريابي شباهت ندارد كه ما را حساس كرده و بايد فكري براي آن كرد.
انتهاي پيام

0 Comments:

Post a Comment

<< Home