Saturday, December 03, 2005

علل يكساني محتواي مطبوعات وچالش‌هاي پيش رو/


علل يكساني محتواي مطبوعات وچالش‌هاي پيش رو/ يك مدرس ارتباطات: روزنامه‌ها، عملا قدرت مانور اخبار و رويدادها را به خبرگزاري‌ها واگذار كرده‌اند
سرويس: رسانه 1384/09/12 12-03-2005 13:03:53 8409-06156: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: رسانه
به اعتقاد يك روزنامه‌نگار و مدرس ارتباطات، مطبوعات ما به جاي پرداختن به تجزيه و تحليل رويدادها‌ي روز، صفحات‌شان را از خبرهاي تكراري خبرگزاري‌ها و آگهي‌هاي تجاري پر مي‌كنند.
دكتر« حاجي ‌محمد احمدي» در گفت‌وگو باخبرنگار سرويس رسانه‌ي خبرگزاري دانشجويان ايران
(ايسنا)، درباره‌ي علل يكنواختي مطبوعات داخلي، اظهار داشت: امروزه با گسترش تكنولوژي ‌هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي و پديد آمدن صدها سايت اطلاع رساني و خبرگزاري‌، عملا مطبوعات ما قدرت مانور اخبار و رويدادها را به آن‌ها واگذار كرده‌اند .
وي افزود: اين كه گفته مي‌شود به دليل تغييرات و جابه جايي در فضاي سياسي كشور، كمتر مطبوعات مي‌توانند عرصه‌هاي مختلف كشور را به نقد بكشانند، امري دور از منطق است چرا كه دراين فضا روزنامه‌ها بهتر مي‌توانند در آگهي دهي و هوشيارسازي عامه‌ي جامعه عمل كنند.
به عقيده‌ي وي مديران و صاحب امتيازان مطبوعات كمتر به كارهاي توليدي اهميت مي‌دهند و بيشتر به دنبال جذب آگهي‌هاي تجاري هستند، بنابر اين بخش اعظم خبردهي خود را با كمترين هزينه از خبرگزاري‌ها و سايت‌ها دريافت مي‌كنند كه اين امر در يكنواختي روزنامه‌ها و نشريات تاثير به سزايي دارد.
اين مدرس ارتباطات يادآور شد: بعد از دوم خرداد 76 يك‌سري تغيير و تحولات در فضاي سياسي كشور رخ داد كه مطبوعات تاثير‌گذاري عمده‌اي در شكل‌گيري اين روند داشتند اما بنا بر دلايلي به تدريج از فعاليت پويا و مطلوب داخلي كاسته شد و امروزه شاهد پس‌گامي‌ آن‌ها حتا در خبرهاي روز هستيم.
وي در پايان تصريح كرد: بي انگيزگي و يكنواختي محتواي مطبوعات ما سبب شده ، وبلاگ و سايت‌هاي اطلاع رساني كوچك و بزرگ ميدان دار حوزه‌ي رسانه‌اي كشور شوند .
انتهاي پيام

0 Comments:

Post a Comment

<< Home