Wednesday, December 28, 2005

اختلاف بر سراتوبوسراني تهران بالا گرفت


اختلاف بر سراتوبوسراني تهران بالا گرفت مديرعامل اتوبوسراني: نمايندگان شوراي شهراختياراتشان رابه شهرداري بدهند شهرداربراي حضوردرمجمع اتوبوسراني دعوت نشده است
سرويس: اجتماعي - شهري 1384/10/07 12-28-2005 11:19:27 8410-03710: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - شهري
به دنبال تجمع اعتراض‌آميز روز يكشنبه هفته جاري شماري از رانندگان اتوبوسراني تهران و حومه و اظهارات روز گذشته واعظي آشتياني ، عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران كه از گفته‌هاي قاليباف ، شهردار تهران مبني بر « لزوم نظارت مديريتي شهرداري بر اتوبوسراني و واگذاري مسووليت اين سازمان به شهرداري»، انتقاد و وي را به اصلاح اطلاعات غلط درباره اتوبوسراني و انجام مطالعه، توصيه كرده بود، مديرعامل شركت اتوبوسراني تهران و حومه گفت: نمايندگان شوراي اسلامي شهر تهران مي‌توانند با تصويب طرح يك فوريتي اختيارات خود در شركت اتوبوسراني را به شهرداري تهران تفويض كنند تا هر چه سريعتر مشكلات كارگران معترض برطرف شود.
به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران نوريان افزود: بر اساس قانون شوراها، مصوب مجلس شوراي اسلامي در حال حاضر كليه امور نظارت و مديريت بر اين شركت، وظيفه شوراي شهر تهران است.
وي درباره تركيب هيات مديره اين شركت اظهار داشت: در حال حاضر هيات مديره شركت اتوبوسراني از دو عضو شوراي اسلامي شهر تهران ( زياري، به عنوان رييس هيات مديره و واعظي آشتياني، نايب رييس هيات مديره)، يك نفر به عنوان نماينده وزارت كشور (موسوي) و سردار بيژني، رييس سابق راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ و من به عنوان مديرعامل تشكيل شده است. همچنين نماينده‌اي از سوي شوراي شهر (مرتضي لطفي عضو شوراي شهر در دوره اول) وظيفه نظارت بر عملكرد اتوبوسراني را بر عهده دارد كه به اين ترتيب مشخص است كه شهرداري تهران در اين بخش هيچ نقشي ندارد.
مديرعامل شركت اتوبوسراني تهران با رد برخي اظهارنظرها در خصوص نقش شهرداري تهران در مديريت اين مجموعه گفت: جاي تاسف است كه اعضاي مجمع اين شركت كه در هيات مديره نيز حضور دارند، چنين سخناني را مطرح كنند، زيرا شهرداري تهران تنها در حد تامين منابع آن هم بر اساس مصوبات شوراي شهر در اين مجموعه ايفاي نقش مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران نوريان در پاسخ به سخنان مربوط به عدم حضور شهردار تهران در مجمع شركت اتوبوسراني گفت: اين مجمع از اعضاي شوراي شهر تشكيل شده است و تا كنون از شهردار تهران هيچ دعوتي براي حضور در آن صورت نگرفته و تنها در مهر ماه امسال در جلسه‌اي كه با حضور اعضاي شوراي شهر برگزار شد، به دعوت هيات رييسه، دكتر قاليباف در جلسه حضور يافت. البته در آن جلسه زياري و واعظي آشتياني ، اعضاي شوراي شهر حضور نداشتند. پس از آن نيز هيچ گاه براي حضور در اين مجمع از شهردار تهران دعوتي صورت نگرفته است.
وي تاكيد كرد: تا زماني كه نمايندگان شوراي شهر اختيارات خود را به شهردار تهران تفويض نكرده‌اند، نمي‌توان از وي براي پاسخگويي و اعمال مديريت بازخواست كرد.
انتهاي

0 Comments:

Post a Comment

<< Home