Friday, August 04, 2006

واكنش كانون مدافعان حقوق بشر به اطلاعيه وزارت كشور



واكنش كانون مدافعان حقوق بشر به اطلاعيه وزارت كشور
جمعه 13 مرداد 1385
رئيس كانون مدافعان حقوق بشر تاكيد كرد: طبق قانون اساسي انجمن و نهاد‌هاي مردمي در محدوده قوانين و مقررات به شرط آن كه مخل نظم عمومي نباشند، به كسب مجوز احتياج ندارند. به گزارش ايلنا، شيرين عبادي در واكنش به اطلاعيه وزارت كشور مبني بر غير‌قانوني اعلام كردن فعاليت كانون مدافعان حقوق بشر، با اشاره به اينكه كانون مدافعان حقوق بشر بيش از چهار سال است كه تاسيس شده و فعاليت مي‌كند، گفت: ما از ابتداي تاسيس چون در نظر داشتيم به حكومت نشان دهيم كه تابع قوانين هستيم و خود را فراتر از قانون نمي‌دانيم با ارائه مدارك لازم، چهار سال پيش از كميسيون ماده 10 قانون احزاب درخواست پروانه فعاليت كرديم، پرونده در كميسيون مطرح و با تاسيس آن موافقت شد اما صدور پرونده فعاليت را موكول به اصلاحات جزيي در اساسنامه كردند.
عبادي تصريح كرد: ما نيز اصلاحات لازم را در اساسنامه به عمل آورديم و طبق نظر وزارت كشور آن را تغيير داديم اما متاسفانه بيش از دو سال است كه وزارت كشور از صدور پروانه فعاليت براي كانون مدافعان حقوق بشر امتناع مي‌ورزد.
وي افزود: مشخص نيست چرا وزارت كشور به رغم مراجعات مكرر و مكاتبات عديده‌اي كه داشتيم تاكنون حاضر نشده است مانند ساير نهادهايي كه قانون در مورد آنها اجرا شده، در مورد ما نيز قانون را اجرا كند.
عبادي تاكيد كرد: بديهي است به تصميم وزارت كشور معترض بوده و از كليه راه‌هاي قانوني براي احقاق حقوق خود اقدام خواهيم كرد.
نقل این خبر با ذکر منبع بلا مانع است.
بالا
چاپ خبر
بستن پنجره

0 Comments:

Post a Comment

<< Home