Thursday, September 08, 2005

'مظنونان ترور قاضی مقدس دستگير شده اند'


'مظنونان ترور قاضی مقدس دستگير شده اند'


ترور حسن احمدی مقدس، آغاز سری حمله هايی به قضات بود
غلامحسين محسنی اژه ای وزير اطلاعات ايران در حاشيه مراسمی تحت عنوان "گراميداشت شهدای ۱۷‬شهريور" به خبرنگاران گفته که افراد مظنون به ترور حسن احمدی مقدس، معاون دادستان تهران دستگير شده ‌اند اما هنوز نتيجه روشنی به دست نيامده و معلوم نيست که عاملان ترور چه زمانی معرفی شوند.
آقای مقدس که رياست يکی از مجتمعهای قضائی تهران، موسوم به ارشاد را در دست داشت، دوم اوت گذشته پس از ترک محل کار خود به ضرب گلوله مهاجمی ناشناس کشته شد.
ضارب همراه که گفته می شود چهره خود را نپوشانده بوده با همدست موتورسوارش از صحنه حادثه متواری شد و بعدها برخی مقامات قضائی گفتند که اگرچه آقای مقدس به دليل احکامی که عليه برخی روزنامه نگاران صادرکرده نارضايتيهايی ميان فعالان سياسی و مطبوعاتی برانگيخته بوده، اما انگيزه ترور او بيشتر ناشی از آن بخش از فعاليت او بوده که به جرائم اخلاقی مربوط می شده است.
ترور قاضی مقدس، آغاز سری حمله هايی از اين دست بود.
محمدرضا آقازاده، رئيس دادگستری ملارد در حوالی کرج که با نقل و انتقالات غيرقانونی ملک مبارزه می کرده، صبح يکشنبه ۲۸ اوت در مقابل منزلش مورد سوء قصد قرار گرفت و از ناحيه چشم و دست مجروح شد.
به گفته معاون رئيس کل دادگستری استان تهران، انگيزه عاملان اين دو ترور متفاوت بوده ولی هر دو عمليات "سازمان يافته" بوده اند.
در فاصله بين اين دو حمله، افرادی ناشناس به روی قاضی ديگری به نام نصر که به پرونده های ملکی و خانوادگی رسيدگی می کرد، اسيد پاشيدند و قاضی ديگری نيز در جنوب ايران به ضرب چاقو کشته شد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home