Friday, September 02, 2005

طرح ويژه برخورد با اتباع غيرمجاز

طرح ويژه برخورد با اتباع غيرمجاز
فرمانده انتظامي استان تهران از اجراي طرح ويژه برخورد نيروي انتظامي استان با بكارگيري اتباع غيرمجاز خارجي خبر داد
.
سردار رضا زارعي در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ايسنا، استان تهران را به جهت وجود و تنوع در مراكز اشتغال از قبيل دامداري، كشاورزي، كارگري و ... و نيز همجواري با پايتخت، خاستگاه اصلي اتباع خارجي دانست و اظهار كرد: ‌بر اساس برآورد انجام شده، تعداد 283 هزار و 774 تن از اتباع افغاني به صورت مجاز و تعداد 200 هزار تن تبعه غيرمجاز در استان تهران حضور دارند كه خطر بالقوه‌اي براي امنيت اين حوزه استحفاظي در كنار پايتخت محسوب مي‌شوند.
وي با اشاره به كار ساز نبودن سياست‌هاي دستگيري و طرد اين اتباع از كشور اعلام كرد: بنابر تدابير فرماندهي ناجا مبني بر تنگ كردن عرصه براي حضور اتباع غيرمجاز استان تهران، طرح شناسايي واحدهاي صنفي كه اقدام به بكارگيري اتباع غير مجاز كرده‌اند، به اجرا درآمد.
به گفته سردار زارعي در مرحله اول اين طرح در سال 83، تعداد يكهزار و 237 واحد صنفي متخلف كه نسبت به بكارگيري 165 هزار تبعه بيگانه غيرمجاز اقدام كرده بودند، شناسايي و تا پايان سال 199 واحد پلمپ و تعداد 9 هزار و 345 از اتباع غيرمجاز، دستگير و از كشور طرد شدند.
فرمانده انتظامي استان تهران به ايسنا گفت: همچنين در ادامه اجراي طرح برخورد با بكارگيري اتباع غيرمجاز خارجي، از سال جاري نيز با تشديد اقدامات انتظامي و ساماندهي مجدد در اين رابطه توانستيم با ايجاد شرايط نا مناسب براي حضور اتباع مذكور در استان، زمينه اشتغال‌زايي براي كارگران ايراني و كاهش بزه‌هاي انتسابي اتباع خارجي را فراهم كرده و از اين طريق ضريب امنيت عمومي را افزايش دهيم.
وي ايجاد تعامل با ادارات كار و امور اجتماعي و راه‌اندازي گشت مشترك جهت شناسايي و برخورد با كارفرمايان متخلف را از جمله اقدامات موثر در سال 84 برشمرد و اظهار داشت: در اين راستا از تعداد يكهزار و 990 واحد صنفي و كارگاه بازديد و تعداد 10 كارفرما احضار و 110 تن از كارفرمايان متخلف نيز شناسايي و به دستگاه قضايي معرفي و هر يك به پرداخت جريمه‌اي بالغ بر 385 ميليون و 900 هزار و 185 ريال محكوم شدند.
سردار زارعي همچنين از اجراي 133 طرح عملياتي به منظور شناسايي اتباع غيرمجاز خارجي خبر داد و به ايسنا گفت: بر اين اساس نسبت به دستگيري و طرد 7 هزار و 122 نفر از اتباع غيرمجاز و نيز پلمپ 185واحد صنفي متخلف اقدام شد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home