Wednesday, October 05, 2005

2700 مترمكعب فاضلاب با ميلياردها ميكروب و انگل سلامت تهران را تهديد مي‌كند


2700 مترمكعب فاضلاب با ميلياردها ميكروب و انگل سلامت تهران را تهديد مي‌كند فاضلاب‌كشها ملزم به رعايت قوانين جديد و تخليه تانكرها در شهرك صنعتي «شمس‌آباد» شدند
سرويس: اجتماعي - محيط زيست 1384/07/12 10-04-2005 08:56:19 8407-05610: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - محيط زيست
مديركل محيط زيست استان تهران با هشدار به اين كه روزانه 2 هزار و 700 متر مكعب فاضلاب توسط فاضلاب‌كش‌ها در مناطق غيرمجاز استان تخليه مي‌شود، گفت: بر اساس هماهنگي‌هاي انجام شده از اين پس تمامي فاضلاب‌كش‌ها موظف شدند نسبت به تحويل فاضلاب‌هاي خود به شهرك صنعتي «شمس‌آباد» و دريافت رسيد اقدام كنند.
دكتر محمد حسن پيراسته در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به 2700 متر مكعب فاضلاب جمع‌آوري شده توسط تانكرهاي فاضلاب‌كش در تهران كه حاوي ميلياردها ميكروب و تخم انگل است، معلوم نيست بدون نظارت در كدام مناطق تخليه مي‌شوند، اعلام كرد: با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته با اتحاديه تانكرهاي فاضلاب‌كش، مقرر شد در وهله اول تمامي تانكرها براي تخليه فاضلاب خود به شهرك صنعتي «شمس‌آباد» مراجعه كنند و تخليه فاضلاب‌ها در ساير مناطق صورت نگيرد.
وي به ايسنا گفت: همچنين مقرر شده است كه رنگ تانكرهاي فاضلاب‌كش نيز بر اساس محموله آنها متفاوت شده و شماره ماشين و شماره تلفن شركت مذكور در پشت تانكرها نصب شود تا در صورت مشاهده تخلف شهروندان مراتب را به وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محيط زيست گزارش كنند.
به گفته مديركل محيط زيست استان تهران بر اين اساس تانكرهاي فاضلاب‌كش خانگي به رنگ قهوه‌اي، صنعتي زرد، شيميايي قرمز، آب كشاورزي آبي و آب شرب سفيد خواهد شد.
وي در عين حال اظهار اميدواري كرد كه با اجراي اين طرح خطري كه در زمينه تخليه غيرمجاز فاضلاب سلامت تهراني‌ها تهديد مي‌كند، رفع شود كه در اين زمينه

0 Comments:

Post a Comment

<< Home