Wednesday, October 05, 2005

برای حمايت از همجنسگرايان در ايران


برای حمايت از همجنسگرايان در ايران

پيتر تچل، از فعالان مشهور حقوق همجنسگرايان از جمله شرکت کنندگان در تظاهرات مقابل سفارت ايران در لندن بود
مجله ای. ايکس. ام که از نشريات خاص همجنسگرايان در بريتانياست با همراهی گروهی بريتانيايی با نام اوت ريج (خشم) که در زمينه حمايت از حقوق همجنسگرايان فعاليت می کند طوماری برای جلب حمايت از حقوق همجنسگرايان در ايران به راه انداخته و تظاهراتی در مقابل سفارت ايران در لندن ترتيب داده اند.
اين طومار که بنابر گزارشها تا روز سه شنبه چهارم اوت به امضای حدود هزاروچهارصد نفر رسيده قرار است جمعه هفتم اکتبر برای جک استرا وزير خارجه بريتانيا فرستاده شود و در آن از دولت بريتانيا خواسته شده است که ايران را برای تأمين حقوق همجنسگرايان تحت فشار قرار دهد.
شماری از امضاکنندگان اين طومار را چهره های مشهور همجسنگرا همچون مت لوکاس بازيگر تلويزيونی، بوی جورج خواننده و سايمون کلو، بازيگر سينما و تلويزيون تشکيل می دهند.
دهها نفر به فراخوانی که برای تظاهرات در مقابل سفارت ايران در لندن داده شده بود پاسخ مثبت دادند که در ميان آنان پيتر تچل، يکی از فعالان مشهور حقوق همجنسگرايان نيز ديده می شد.
تظاهرکنندگان، به اعدام دو نوجوان ايرانی در مشهد اعتراض داشتند که به گفته آنها به جرم "همجنسگرايی" دار زده شده اند. اما مقامات ايرانی پيشتر اعلام کرده بودند که اين دو نفر، به کودکان تجاوز می کرده اند و به حکم دادگاه محکوم به مرگ شده اند.
موضوع وضعيت همجنسگرايان در ايران و جمع آوری امضا برای حمايت از آنان از جمله مطالب اصلی تازه ترين شماره مجله ای ايکس ام است.
اين مجله تصوير بزرگی از اين دو جوان در حالی که طناب دار به گردنشان انداخته می شود چاپ کرده و آنان را قربانيان پايمال شدن حقوق همجنسگرايان معرفی کرده است.
همجنسگرايی در ميان مردان در قوانين ايران جرم سنگينی محسوب می شود که ماده 110 قانون مجازات اسلامی ايران برای مرتکبان آن مجازات مرگ درنظر گرفته است، هرچند دادگاه در صورتی می تواند افراد را محکوم کند که يا خودشان حداقل چهاربار نزد حاکم شرع به ارتکاب آن اعتراف کنند يا اينکه "چهار مرد عادل" شهادت دهند که متهمان را در حال برقراری ارتباط جنسی ديده اند.
حتی تماس جسمی دو مرد در صورتی که عملی همجنسگرايانه قلمداد شود در قوانين ايران جرم است، تا آنجا که بنابر ماده 124 قانون مجازات اسلامی "هرگاه کسی ديگری را از روی شهوت ببوسد تا شصت ضربه شلاق تعزير می شود".
شرع اسلام و قوانين کيفری ايران که بر اساس آن نوشته شده اند برای زنان همجنسگرا مجازات مرگ در نظر نگرفته اند و زنانی که مرتکب اعمال همجنسگرايانه (در اصطلاح اسلامی مساحقه) شوند حداکثر به تحمل يکصد ضربه تازيانه محکوم می شوند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home