Monday, October 03, 2005

سازمان هاي ايراني و بين المللي حقوق بشر آزادي عبدالفتاح سلطاني را خواستار شدند


سازمان هاي ايراني و بين المللي حقوق بشر آزادي عبدالفتاح سلطاني را خواستار شدند
انجمن دفاع از حقوق بشر در ايران همراه با چند مركز دفاع از حقوق بشر ديگر در اعلاميه اي از جمهوري اسلامي خواستند هرچه زودتر عبدالفتاح سلطاني وكيل دادگستري را آزاد كند. عبدالفتاح سلطاني وكيل كانون وكلاي تهران و عضو موسس كانون مدافعان حقوق بشر از اوايل مردادماه بازداشت شده و در زندان اوين به سر مي برد. محمدعلي دادخواه وكيل دادگستري و عضو كانون مدافعان حقوق بشر در ايران در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: عليرغم قانون، به وکلای سلطانی اجازه ملاقات با او داده نشده است. صادركنندگان اعلاميه درخواست آزادي سلطاني معتقدند دستگيري وی با نقش وي در رسيدگي به پرونده خانم زهرا كاظمي مرتبط است. مريم منظوري (rm) صدا (wma) صدا [ 2:57 mins ]
انجمن دفاع از حقوق بشر در ايران همراه با چند مركز دفاع از حقوق بشر ديگر در اعلاميه اي از جمهوري اسلامي خواستند هرچه زودتر عبدالفتاح سلطاني وكيل دادگستري را آزاد كند. عبدالفتاح سلطاني دو ماه است كه در زندان به سر مي برد. در اعلاميه انجمن دفاع از حقوق بشر با اشاره به اين كه آقاي سلطاني در سلول انفرادي است، مي گويد اين امر نگراني از اعمال خشونت را بيشتر مي كند.
مريم منظوري (راديو فردا): ناظر حمايت از مدافعان حقوق بشر، انجمن دفاع از حقوق بشر در ايران، طرح مشترك فدراسيون بين المللي حقوق بشر و سازمان جهاني عليه شكنجه نگراني عميق خود را از وضعيت عبدالفتاح سلطاني در قالب اعلاميه اي ابراز كردند. عبدالفتاح سلطاني وكيل كانون وكلاي تهران و عضو موسس كانون مدافعان حقوق بشر از اوايل مردادماه بازداشت شده و در زندان اوين به سر مي برد. محمدعلي دادخواه وكيل دادگستري و عضو كانون مدافعان حقوق بشر در ايران در اين باره گفت:
محمدعلي دادخواه: متاسفانه هنوز به ما اجازه ملاقات با آقاي سلطاني را ندادند. عليرغم اين كه هم قانون آيين دادرسي كيفري و هم قانون شهروندي كه وكلاي متهم بتوانند با متهم ملاقات كنند، وكلاي ايشان در هيچ تاريخي از ناحيه بازپرس و دادسراي تهران اين اجازه را پيدا نكردند. تاكنون اجازه ملاقات ندادند. اما خانواده جناب آقاي سلطاني با ايشان ملاقات داشتند تا آنجايي كه من اطلاع دارم هفته پيش بوده.
م . م: صادركنندگان اعلاميه درخواست براي آزادي عبدالفتاح سلطاني معتقدند دستگيري آقاي سلطاني با نقش وي در رسيدگي به پرونده خانم زهرا كاظمي خبرنگار عكاس ايراني كانادايي مرتبط است. زهرا كاظمي در تابستان 1382 هنگام عكسبرداري از تجمع خانواده زندانيان در مقابل زندان اوين بازداشت شد و بر اثر شكنجه در زندان جان خود را از دست داد. گروه هاي مختلف حقوق بشر كه خواستار آزادي عبدالفتاح سلطاني شده اند معتقدند رفتار مسئولان بازداشت و نگهداري او در زندان فاقد جنبه قانوني و نقض آشكار مفاد اعلاميه مدافعان حقوق بشر است. محمدعلي دادخواه و عضو كانون مدافعان حقوق بشر در ايران:
محمدعلي دادخواه: جامعه مستقل وكلاي دادگستري قبلا نيز اعلام كرده بود كه به اين نحو نبايد رفتار بشود. ديگر گروه هاي طرفدار حقوق بشر و كساني كه قانونگرايي را كليد حل مشكلات مي دانند به اين رفتار فاقد توجيه قانوني اعتراض داشتند

0 Comments:

Post a Comment

<< Home