Monday, October 03, 2005

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ خبر داد:


فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ خبر داد: كاهش 10 درصدي جرايم از زمان اجراي طرح افزايش امنيت اجتماعي رضايت‌مندي 70 درصد از كاركنان اين نيرو نسبت به شغل خود
سرويس: حوادث 1384/07/11 10-03-2005 12:11:23 8407-05348: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: حوادث
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ از كاهش 10 درصدي جرايم از زمان اجراي طرح افزايش امنيت اجتماعي در تهران بزرگ خبر داد.
به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا سردار مرتضي طلايي صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترك نيروي انتظامي تهران بزرگ، افزود: از ابتداي اجراي اين طرح تاكنون از ميان دستگيرشدگان، 500 تن از اشرار، اراذل و اوباش و ... با صدور احكام قضايي روانه زندان شدند.
وي با اشاره به حمايت‌هاي بي‌دريغ شهروندان و مسؤولان از اجراي طرح افزايش امنيت اجتماعي، خاطر نشان كرد: اين در حاليست كه نتايج حاصل از اجراي اين طرح در جهت برخورد با مجرمان، بزهكاران و سلب كنندگان آرامش شهروندان، تمام مردم را در سراسر كشور تحت تأثير قرار داده، به طور‌ي‌كه هم اكنون نيروي انتظامي ساير استانها نيز بدون اخذ هيچ دستور قضايي و انتظامي، طرح افزايش امنيت اجتماعي را به اجرا درآورده‌اند.
سردار طلايي در ادامه با اشاره به نظرسنجي‌هاي انجام شده در طول يك سال گذشته از كاركنان نيروي انتظامي تهران بزرگ در خصوص ميزان رضايت‌مندي آنها از حرفه انتخابي خود، اظهار كرد: بر اين اساس مشخص شد كه بيش از 70 درصد از كاركنان اين نيرو نسبت به شغل خود، رضايت دارند.
وي افزود: همچنين 69 درصد از كاركنان اظهار «پليس» بودن خود را مايه افتخار دانسته، 60 درصد آنها با ابراز احساس موفقيت از فعاليت خود در نيروي انتظامي اعلام كرده‌اند كه رشد قابل توجهي در خصوص ميزان رضايت‌مندي از سازمان و تصميم‌گيري‌هاي منتسب به آن وجود داشته است.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ با بيان اين‌كه 80 درصد از كاركنان مورد نظرسنجي به روابط صميمانه خود با ساير كاركنان اشاره كرده‌اند، گفت: 90 درصد، نظارت مسؤولان نيروي انتظامي را در حالي در حد بالايي توصيف كرده كه 60 درصد كاركنان اذعان كرده‌اند كه احترام زيادي را از سوي مديران بالايي نسبت به خود برخوردارند و 70 درصد نيز روابط خود با مديران را بر پايه صميمت عنوان كرده‌اند.
به گفته سردار طلايي همچنين 60 درصد نيز اعلام كرده‌اند كه مديران در جهت كار‌آمدي هر چه بيشتر حركت مي‌كنند.
وي جلب اعتماد مردمي به منظور ارتقاء منزلت و جايگاه اجتماعي پليس را از جمله سرمايه‌هاي اصلي نيروي انتظامي برشمرد و اظهار كرد: بر اين اساس توسعه منابع انساني و مديريت در درون نيروي انتظامي دو نياز اساسي براي رسيدن به اهداف در نظر گرفته شده، چرا كه تا كنون تأمين منابع انساني با توجه به نيازهاي نيرو، مورد توجه قرار نگرفته است.
سردار طلايي روان‌شناختي كاركنان نيروي انتظامي را حايز اهميت دانست و اذعان كرد: هم اكنون بيش از گذشته روابط صميمانه با كاركنان و جلب رضايت و نيازمندي آنها در دستور كار نيرو قرار گرفته است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تأكيد بر اين‌كه «متهم محوري» در حال حاضر در كلانتري‌ها حاكم است، تصريح كرد: كلانتري‌ها بايد با تشكيل تيم‌هاي ضربتي، در اصلاح وضعيت موجود، ميزان اقتدار نيروي انتظامي را افزايش دهند، چرا كه در حال حاضر به رغم حضور مستمر پليس، تعداد زيادي از عوامل توليد و توزيع و مصرف مواد مخدر در بوستان‌ها همچنان فعاليت مي‌كنند كه با افزايش اقتدار پليس مي‌توان از ادامه اين روند جلوگيري كرد.
انتهاي پيام

0 Comments:

Post a Comment

<< Home