Sunday, October 02, 2005

دادستان خوزستان، کانادا را به دست داشتن در بمبگذاری های اهواز متهم کرد


دادستان خوزستان، کانادا را به دست داشتن در بمبگذاری های اهواز متهم کرد
دادستان کل استان خوزستان کانادا را متهم کرد که در آموزش به تروریستها در بمبگذاری های اهواز دست داشته است. وزارت امور خارجه کانادا این اتهام را بی پایه خواند و در بیانیه رسمی خود اعلام کرد کانادا تحت هیچ شرایطی از تروریسم حمایت نمی کند. سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه ای نوشت کانادا تحت هیچ شرایطی نه در ایران نه در هیچ کشوری از تروریسم حمایت نمی کند و حتی در برابر سازمانهای تروریستی که بر علیه دولت ایران فعالند موضع بسیار محکمی اتخاذ کرده است. روابط تهران و اتاوا پس از قتل زهرا کاظمی عکاس و خبرنگار کانادایی ایرانی در زندان اوین بشدت تیره شد. مريم اقوامي (تورانتو) (rm) صدا (wma) صدا [ 3:31 mins ]
مریم اقوامی (رادیو فردا): یک مقام ایران دولت کانادا را متهم کرد که با آموزش تروریستها در ناآرامی های اهواز دست داشته است. سیدخلیل اکبرالسادات دادستان کل استان خوزستان کانادا و بریتانیا را به پشتیبانی از افرادی که در بمبگذاری های اهواز دست داشتند متهم کرد. وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه ای رسمی این اتهامات را بی پایه خواند. بر اساس اخبار رسیده از ایران این مقام دادستانی استان خوزستان در جمع دادستانهای کل استان گفت افرادی که در بمبگذاری اهواز نقش کلیدی داشتند در کانادا آموزش دیدند و بمبگذاران ا ز سوی اتاوا مورد حمایت قرار گرفتند.
از دادستان خوزستان نقل شده است که بمبگذاران اهواز ایرانی الاصل بودند و از سوی نیروهای خارجی حمایت شدند. سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه ای نوشت کانادا تحت هیچ شرایطی نه در ایران نه در هیچ کشوری از تروریسم حمایت نمی کند و حتی در برابر سازمانهای تروریستی که بر علیه دولت ایران فعالند موضع بسیار محکمی اتخاذ کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کانادا در واکنش به اخباری مبنی بر عضویت این افراد در سازمان مجاهدین خلق می نویسد هیچ منبع رسمی از جمهوری اسلامی درمورد اتهامات بی پایه تماس برقرار نکرده است و هیچ اطلاعاتی در زمینه دست داشتن شهروندان کانادا در این بمبگذاری ها وجود ندارد. سازمان مجاهدین خلق در فهرست سازمانهای تروریستی کانادا قرار دارد و طی ماه های گذشته دولت فدرال کانادا با انتقادهای شدید از نقض حقوق بشر در ایران و ابراز نگرانی از صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی مقامهای این کشور را خشمگین کرده است.
پی یر پتی گرو وزیر امور خارجه کانادا در سخنرانی خود در اجلاس جهانی سازمان ملل متحد در نیویورک گفته بود درصورت تصمیم جامعه جهانی به ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد کانادا از این اقدام حمایت خواهد کرد. روابط تهران و اتاوا پس از قتل زهرا کاظمی عکاس و خبرنگار کانادایی ایرانی در زندان اوین بشدت تیره شده است. روز جمعه نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی بحث داغ مجلس عوام کانادا بود و ماریو سیلوا نماینده حزب لیبرال نقض مداوم ابتدایی ترین حقوق مدنی مردم ایران را محکوم کرد و از مردم سراسر جهان خواست در اعتراض به چنین بی رحمی هایی به پا خیزند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home