Sunday, October 02, 2005

پرونده زني كه مادرشوهرش را به قتل رساند قرار است به دايره اجراي احكام فرستاده شود


پرونده زني كه مادرشوهرش را به قتل رساند قرار است به دايره اجراي احكام فرستاده شود
پرونده كبرا رحمانپور عروس 20 ساله اي كه چند سال پيش مادرشوهرش را به قتل رساند قرار است به دايره اجراي احكام فرستاده شود. فعالان حقوق زن مي گويند اين قتل به علت آنكه كبرا به دليل فقر خانواده اش به ازدواج مردي درآمده بود كه سالها حتي از پدرش بزرگتر بوده است قابل بررسي مجدد است و كماكان پيگير پرونده او هستند تا حكم اعدام او را متوقف كنند. پس از برگزاري چندين جلسه حل اختلاف براي ايجاد صلح و توافق در پرونده كبرا رحمانپور و عدم حضور اولياي دم، احتمالا اين پرونده ديگر در شوراي حل اختلاف رسيدگي نمي شود و به دايره اجراي احكام و سپس براي تاييد نهايي به رئيس قوه قضاييه ارسال خواهد شد. كبرا رحمانپور قرار بود در زمستان 82 اعدام شود، اما ظاهرا به دليل نبود دستبند براي استفاده اعزام وي به محل اعدام حكم وي به تعويق افتاد. فرين عاصمي (rm) صدا (wma) صدا [ 2:55 mins ]
فرين عاصمي (راديو فردا): پرونده كبرا رحمانپور عروس 20 ساله اي كه چند سال پيش مادرشوهرش را به قتل رساند قرار است به دايره اجراي احكام فرستاده شود.
فعالان حقوق زن مي گويند اين قتل به علت آنكه كبرا به دليل فقر خانواده اش به ازدواج مردي درآمده بود كه سالها حتي از پدرش بزرگتر بوده است قابل بررسي مجدد است و كماكان پيگير پرونده او هستند تا حكم اعدام او را متوقف كنند.
پس از برگزاري چندين جلسه حل اختلاف براي ايجاد صلح و توافق در پرونده كبرا رحمانپور و عدم حضور اولياي دم، احتمالا اين پرونده ديگر در شوراي حل اختلاف رسيدگي نمي شود و به دايره اجراي احكام و سپس براي تاييد نهايي به رئيس قوه قضاييه ارسال خواهد شد.
كبرا رحمانپور در سال 79 مادرشوهر 90 ساله اش را با ضربات كارد از پاي درآورد. وي به خطر فقر خانوادگي در سال 78 براي كار به منزل عليرضا نياكيان رفت كه به مدت سه ماه در آنجا به طور آزمايشي كار كند. اين مرد كبرا را مورد آزار و استفاده جنسي قرار داد و كبرا به مقامات شكايات كرد. اين مرد مبلغي به كبرا به عنوان خسارت پرداخت،‌اما احتمالا به دليل فشار از طرف پدر كبرا، عليرضا و كبرا عقد موقت كردند. يك روز عليرضا نياكيان كبرا را به شمال تهران برده و 20 هزار تومان پول به كبرا داده و از او خواسته او را رها كند. كبرا به خانه وي بازمي گردد و در آن هنگام بوده كه كشمكش و نزاعي كه به مرگ مادرشوهر وي انجاميد درمي گيرد.
او در اظهارات خود گفته است در دفاع از خود اقدام به قتل كرده است، اما به مرگ محكوم شد. كبرا رحمانپور قرار بود در زمستان 82 اعدام شود، اما ظاهرا به دليل نبود دستبند براي استفاده اعزام وي به محل اعدام حكم وي به تعويق افتاد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home