Wednesday, October 19, 2005

داشتن فرصت براي برعهده داشتن دو شغل همزمان به خودم مربوط است: جمال كريمي راد


داشتن فرصت براي برعهده داشتن دو شغل همزمان به خودم مربوط است: جمال كريمي راد
ماجرای دو شغله بودن اعضای کابینه محمود احمدی نژاد همچنان حل ناشده باقی مانده است. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و عضو کابینه دولت گفت حتا اگر مارا بکشید از شورای شهر نمی رویم و مسعود زریبافان عضو شورای شهر تهران و دبیر دولت هم گفت حاضر نیست تنگه شورای شهر را رها کند. آقای موحدی کرمانی نماینده آقای خامنه ای در سپاه پاسداران در نامه ای از یک فرمانده سپاه خواست عضویت درکابینه را رها کند و تاکید کرد آیت الله خامنه ای دوشغله بودن را ممنوع کرده است. روزنامه کیهان هم در چند مورد عضویت اعضای شوراها در کابینه را غیر قانونی خواند و از رئیس جمهوری اسلامی خواست اعضای شورا را از کابینه اش کنار بگذارد. اما یکی از اعضای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد رهنمود آقای خامنه ای تنها در باره افراد سپاه است. جمال كريمي راد نيزدر پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید آیا وقت کافی برای انجام هردو وطیفه را دارید، گفت وقتش دیگر به خود ما مربوط است. امير آرمين (rm) صدا (wma) صدا [ 3:05 mins ]
ماجرای دو شغله بودن اعضای کابینه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ی اسلامی همچنان حل ناشده باقی مانده است. مشکل از آنجا آغاز شد که آقای احمدی نژاد در پی اعلام اینکه می خواهد کابینه 70 میلیونی تشکیل بدهد اعضای شورای شهر و کارکنان دستگاه قضائی و شورای نگهبان را به کابینه وارد کرده و نزدیکان وی این کار را قرض کردن وزیر ازسایر قوا قلمداد کرده و با این نظر همفکران خود در جناح راست موافق نیستند که عضویت در شورای شهر همزمان با عضویت در کابینه مغایر قانون است.
امیر آرمین (راديو فردا): مخالفت ها با دوشغله بودن اعضای کابینه از خود جناح راست آغاز شد. اما اعضای شورای شهر از جمله مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و عضو کابینه دولت گفت حتا اگر مارا بکشید از شورای شهر نمی رویم و مسعود زریبافان عضو شورای شهر تهران و دبیر دولت هم گفت حاضر نیست تنگه شورای شهر را رها کند که خود این واژه تنگه را رها نکردن نوآوری جدیدی در فرهنگ سیاسی ایران است.
وقتی انتقادها کارگر نیفتاد کار به بخشنامه کشید و آقای موحدی کرمانی نماینده آقای خامنه ای در سپاه پاسداران در نامه ای از یک فرمانده سپاه خواست عضویت درکابینه آقای احمدی نژاد را رها کند و تاکید کرد آیت الله خامنه ای دوشغله بودن را ممنوع کرده است.
روزنامه کیهان هم که قاعدتا باید بازگو کننده دیدگاههای آقای خامنه ای باشد و از آغاز از دولت آقای احمدی نژاد پشتیبانی کرده در چند مورد عضویت اعضای شوراها در کابینه را بصراحت غیر قانونی خواند و از رئیس جمهوری اسلامی خواسته است از این اقدام که آنرا غیر قانونی خوانده بازگردد و اعضای شورا را از کابینه اش کنار بگذارد.
اما بازهم یکی از اعضای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد رهنمود آقای خامنه ای تنها در باره افراد سپاه است و شامل اعضای شورا نمی شود چون عضویت فرماندهان سپاه به گفته محمد حسین فرهنگی برای شغل اصلی آنها درد سر ساز است. این عضو مجلس تاکید کرد که دو شغله بودن اعضای شوراها از دید قانون اساسی مشکلی ندارد.
و آخرین سخن را در این باره جمال کریمی راد روز چهار شنبه برزبان رانده است. آقای کریمی راد که در دو قوه کار می کند یعنی هم وزیر دادگستری در کابینه دولت است و هم سخنگوی قوه قضائی به نوشته آفتاب یزد شماره روز چهارشنبه در باره تصدی همزمان دو سمت گفته است داشتن وقت و فرصت کافی برای انجام این دو شغل به خودم مربوط است. وزیر دادگستری در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسیده است آیا وقت کافی برای انجام هردو وطیفه را دارید گفت وقتش دیگر به خود ما مربوط است آقای کریمی راد گفته است حضور همزمان اعضای شورای شهر در کابینه منع قانونی ندارد چون عضویت در شورا شغل به حساب نمی آید.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home