Monday, January 02, 2006

حكم قصاص قاتل قهرمان كوراش آسيا در ديوان عالي كشور تاييد شد


دادگستري خراسان شمالي خبر داد: حكم قصاص قاتل قهرمان كوراش آسيا در ديوان عالي كشور تاييد شد
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي 1384/10/12 01-02-2006 16:39:49 8410-06952: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - بجنورد سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي
رييس كل دادگستري خراسان شمالي از تاييد حكم قصاص قتل احمد عفتي، قهرمان كوراش آسيا در ديوان عالي كشور خبر داد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،احمد كيخسروي با اعلام اين خبر افزود: بعد از خبر قتل احمد عفتي قهرمان كوراش آسيا در تاريخ 25 آذرماه سال 81 جهت شناسايي و دستگيري قاتل يا قاتلان اين ورزشكار بجنوردي، قاضي ويژه‌اي در اداره آگاهي استقرار يافت.
وي خاطرنشان كرد: در مدت زمان كوتاهي چند نفر مظنون به قتل، دستگير و بعد از ماه‌ها تحقيق و بازجويي و بازسازي مكرر صحنه قتل از سوي شعبه‌ي هشتم دادگاه كيفري بجنورد و اقرارهاي صريح مقدماتي، «ح- خاني» متهم به قتل احمد عفتي، طي برگزاري دو جلسه علني در سال 82 محاكمه و به قصاص نفس محكوم شد.
كيخسروي تصريح كرد: با توجه به اعتراض متهم به راي صادره، اين پرونده به ديوان عالي كشور ارسال و پرونده جهت بررسي بيشتر و رفع نواقص به دادگستري بجنورد ارجاع داده شد و اين بار پرونده در شعبه‌ي 102 مورد رسيدگي مجدد قرار گرفت.
وي يادآور شد: بعد از صرف ساعت‌ها و ماه‌ها وقت جهت اجراي عدالت و رسيدن به حقوق اولياء دم، سرانجام با صدور مجدد حكم قصاص از سوي شعبه 102 براي متهم و تاييد نهايي آن از سوي شعبه 28 ديوان عالي كشور، حكم قصاص وي قطعي شد.
رييس كل دادگستري خراسان شمالي با بيان اين‌كه دستگاه قضايي مجري عدالت و تامين‌كننده حقوق شهروندي است، اظهار اميدواري كرد: احكام صادره از سوي دادگاه‌ها براي متخلفان و متجاوزان به حقوق عمومي، به عنوان درس عبرت براي افرادي باشد كه جهت رسيدن به اهداف شوم خود، امنيت اجتماعي جامعه را مخدوش مي‌كنند.
كيخسروي افزود: مجرمان بايد بدانند راه گريزي براي فرار از جرايم ارتكابي آنها وجود ندارد و متخلفان سرانجام در چنگال عدالت گرفتار خواهند شد.
براساس اين گزارش احمد عفتي در سال‌هاي 76، 77، 78 قهرمان دهه فجر و نفر دوم كوراش ارمنستان بوده و در سال 1381 عنوان اول قهرماني آسيا را در مسابقات كوراش هند به خود اختصاص داد كه پس از بازگشت از اين مسابقات در 25 آذرماه 81 در درب منزل خود با ضرب گلوله به قتل رسيد.
انتهاي پيام

0 Comments:

Post a Comment

<< Home