Tuesday, January 03, 2006

اتهام بهره برداری جنسی در صدور ويزای بريتانيا


اتهام بهره برداری جنسی در صدور ويزای بريتانيا

ماموران صدور ويزا همچنين به سهل انگاری در زمينه ملاحظات امنيتی متهم شده اند
وزارت کشور بريتانيا دستور داده است گزارش يک نشريه چاپ اين کشور در زمينه بروز تخلف و سهل انگاری ماموران صدور ويزا مورد رسيدگی قرار گيرد.
روزنامه بريتانيايی سان در گزارشی در مورد نحوه فعاليت اداره مهاجرت و صدور ويزا در وزارت کشور نوشته است که برخی از ماموران در مقابل بهره برداری جنسی از متقاضيان دريافت ويزا به تمديد اجازه اقامت آنان مبادرت می ورزند و دستور العمل های امنيتی را نيز ناديده می گيرند.
گزارش روزنامه سان بر اساس گفته های يک کارمند سابق شعبه اداره مهاجرت واقع در کرويدون، جنوب لندن، تهيه شده است.
به نوشته اين روزنامه، در بررسی شرايط امنيتی متقاضيان دريافت رواديد و تمديد اجازه اقامت در بريتانيا سهل انگاری صورت می گيرد و شرايط را برای وارد شدن تروريست های احتمالی به اين کشور آسانتر می سازد.
در واکنش نسبت به اين گزارش، يک مقام ارشد وزارت کشور، ضمن ابراز اعتماد به کارمندان بخش مهاجرت، گفته است که به اتهام های مندرج در گزارش روزنامه سان رسيدگی خواهد شد.
تونی مکناتلی، معاون وزير کشور، ابراز اطمينان کرده است که اکثر کارمندان اداره مهاجرت و رسيدگی به امور اتباع خارجی وظايف خود را به نحوی شايسته ايفا می کنند.
به گفته وی، در حال حاضر مجاری کاملا مشخصی در رده های گوناگون برای ابراز نگرانی کارمندان در مورد نحوه کار اين اداره و ساير ادارات وزارت کشور وجود دارد به نحوی که آنان بتوانند وجود مشکلات و نارسايی ها را به مقامات مربوطه اطلاع دهند.
در عين حال، آقای مکناتلی اتهامات انتشار يافته در روزنامه سان را بسيار جدی توصيف کرده و گفته است به اين اتهامات رسيدگی خواهد شد.
در مورد اقدامات احتمالی برای جلوگيری از تخلف در زمينه صدور ويزا، وی گفته است که تا زمانی که نتايج تحقيقات مشخص و وجود نارسايی و تخلف اثبات نشده باشد نمی تواند در اين زمينه اظهار نظر کند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home