Friday, August 26, 2005

ااعتراض رییس کنگره کار کانادا

اعتراض رییس کنگره کار کانادا
به دستگیری برهان دیوانگر


19 اگوست 2005

آقای رییس جمهور

به نمایندگی از سوی 3 میلیون عضو کنگره کار کانادا، نگرانی خود و اعضای کنگره را نسبت به دستگیری غیر قانونی همکارمان آقای برهان دیوانگر، توسط نیروهای انتظامی در روز شنبه 7 آگوست 2005 در اطراف شهر سقر، اعلام می دارم.

اطلاع یافته ام که در ساعت 2 بعد از ظهر شنبه 7 آگوست ، نیروهای انتظامی با یورش به منزل آقای دیوانگر عضو اتحادیه خبازان، او را دستگیر و کامپیوتر و دیگروسایل او را مصادره می کنند.

همچنین به اطلاع ما رسیده است که آقای دیوانگر در همان روز به دادگاه برده می شود و از جمله به خاطر عضویت در« کمیته پیگری برای ایجاد تشکل مستقل کارگری » ، عضویت در نهاد نوپای « تشکل کارگران بیکار» ، مدیریت یک سایت کارگری به نام « تشکل » ( www.Tashakol.com ) و شرکت در تظاهرات اخیر در سقز متهم شناخته می شود.

بنا به اطلاعات دریافت شده، آقای دیوانگر هنوز در بازداشت بسر می برد. همچنین مطلع
شده ام که همسر ایشان فقط توانسته است به مدت کوتاهی او را ملاقات کند و همانجا متوجه اثرات حمله فیزیکی در چهره او می شود. گزارشها حاکی است که او احتمالا به حدی کتک خورده که نمی تواند به راحتی صحبت کند.

عضویت در تشکلات کارگری، نظیر همان هایی که آقای دیوانگر به عضویت در آنها متهم شده ، بر اساس قانون بین المللی کاملا مشروع است و به هیچ رو جرم به حساب نمی آید.

در تاریخ 4 آگوست 2005 محمود صالحی به خاطر شرکت در تظاهرات یاد شده، به مدت یک ساعت بازداشت می گردد. قبل ازآزادی به او اخطار می دهند که در هیچ تظاهرات و اعتصاب شرکت نکند. کنفدراسیون جهانی اتحادیه های آراد کارگری ICFTU) ) بر این باور است که این دستگیری ادامه اذیت و آزار آقای صالحی به خاطر فعالیت های او برای ایجاد تشکلات کارگری است.

به دلیل عضویت ایران در سازمان جهانی کار ILO) ) دولت شما ملزم است که آزادی تجمع و بنا براین حق تشکل را به رسمیت بشناسد.

بنا براین ICFTU از شما خواسته است که اقدامات لازم را برای آزادی برهان دیوانگر و رفع تمام اتهامات علیه او به عمل آورید

من نیز در راستای توصیه نامه های کمیته آزادی تجمع ILO از شما می خواهم که همه اتهامات علیه برهان دیوانگر و اتهامات علیه شش نفر دیگر در ارتباط با برگزاری مراسم اول ماه مه سال 2004 در سقز را پس بگیرید.

تا کنون ICFTUچگونگی رعایت حقوق پایه ای کارگران و حقوق بشر را در ایران از نزدیک زیر نطر داشته است و در آینده نیز خواهد داشت. امیدوارم که دولت جدید در آینده اساس استانداردهای کار را نادیده نگیرد

منتظر اقدام سریع و موثر شما برای آزادی برهان دیوانگر هستم.

با احترام

کنت. و. جورجتی


ترجمه و نکثیر از: ائتلاف بین المللی در حمایت از کارگران در ایران.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home