Sunday, September 18, 2005

دستگیری 2050 نفر در تهران



[
پاكسازي 136 نقطه و دستگيري2050تن از اراذل و مزاحمين سردار طلايي: منكر اشتباهاتي در برخورد پليس با افراد نيستيم برخورد با بدحجابي فعلا در دستور كار قرار ندارد
سرويس: حوادث 1384/06/27 09-18-2005 11:36:43 8406-12060: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: حوادث
فرمانده پليس تهران با اشاره به اجراي طرح ضربتي افزايش امنيت اجتماعي از 15 تا 26 شهريور ماه اعلام كرد : طي اين مدت، 1128 تن از اراذل و اوباش ، 745 مزاحم نواميس، و در مجموع دو هزار و 50 تن توسط پليس دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا سردار طلايي افزود: همچنين 938 فقره پرونده قضايي در اين راستا تشكيل و 83 تن روانه زندان شدند.
به گفته وي از ميان دستگيرشدگان 30 تن به دليل شرب خمر و تظاهر به مستي و 55 تن در پي نزاع‌هاي خياباني و درگيري توسط پليس دستگير شدند.
فرمانده پليس تهران بزرگ همچنين در خصوص آمار دستگيري‌ها در حوزه مواد مخدرگفت: طي مدت زمان اجراي اين طرح ضربتي، تا كنون 499 تن از افرادي كه در امر تهيه و توزيع مواد مخدر اعم از روانگردان و مواد افيوني اقدام به فعاليت كرده بودند، طي عمليات‌هاي متعدد پليسي توسط ماموران دستگير شدند.
به گفته سردار طلايي از 15 شهريور ماه تا كنون 136 نقطه از مناطق آلوده به جرم مواد مخدر در طرح مذكور شناسايي و پاكسازي شدند.
فرمانده پليس تهران بزرگ همچنين در پاسخ به تفاوت دستگيري‌ها در جنوب و شمال شهر گفت: در شمال تهران بيشتر با هنجارشكنان اجتماعي و در جنوب شهر با اشرار و اراذل و اوباش بعضا سابقه‌دار و حرفه‌اي روبرو هستيم.‌ از اين رو در اجراي طرح ضربتي افزايش امنيت اجتماعي كه به منظور برخورد با اخلال‌گران صورت مي‌گيرد ، در جنوب و شمال شهر تهران، تفاوت‌هاي موجود لحاظ مي‌شود.
به گزارش ايسنا وي در عين حال تصريح كرد كه به هيچ وجه منكر اشتباهات در حوزه عمليات پليس و نحوه برخورد با افراد نيست؛ چرا كه قصد دفاع كوركورانه از عملكرد پليس را ندارد و همواره مدافع واقعيات موجود جامعه است.
سردار طلايي با بيان اين كه آسيبهاي اجتماعي بتدريج به انحراف و انحرافات نيز به جرايم مخل انضباط و امنيت اجتماعي تبديل مي‌شوند، تصريح كرد: از اين رو ايجاد مزاحمت براي نواميس مردم، مصداق آسيب اجتماعي و هنجارشكني است كه اگر تذكر داده نشود، به مرور، خاطي و هنجارشكن نسبت به عمل خود ، جري‌تر شده و خود به خود به جرگه اراذل و اوباش مي‌پيوندد و ممكن است باندهاي سازمان يافته كه به طور تشكيلاتي فعاليت مي‌كنند، ايجاد شده و به سرعت رشد يابند.
به گفته وي از اين رو برخورد با هنجارشكن‌هاي اجتماعي از اين نقطه نظر، امري ضروري است كه البته در حاشيه برخورد با اراذل و اوباش در دستور كار پليس قرار دارد.
سردار طلايي در پايان در خصوص برخورد با بدحجابي تصريح كرد: در حال حاضر برنامه اجرايي در اين باره در دستور كار پليس قرار ندارد.
انتهاي پيام
نظر شما در مورد اين

0 Comments:

Post a Comment

<< Home