Sunday, September 18, 2005

365 کشته تصادفات تهران


]

ادرييس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد: 365 كشته و مجروح در4453 تصادف پايتخت طي هفته اول مهر83 تغيير بيات مأموران افزايش 25 درصدي تردد خودروها

سرويس: اجتماعي - شهري 1384/06/27 09-18-2005 13:52:16 8406-12238: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - شهري
رييس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: 365 نفر در هفته اول مهر ماه سال گذشته در 4 هزار و 453 تصادف در تهران كشته و مجروح شدند.
سردار ساجدي‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه روزانه طي سال گذشته 500 تصادف در تهران رخ داد، به افزايش متوسط تصادفات تهران در سال جاري به حدود 650 تصادف در روز اشاره و تصريح كرد: بر اين اساس 4 هزار و 88 تصادف خسارتي، 360 مورد جرحي ، و 5 مورد فوتي بوده است.
تردد خودروها در تهران 25 درصد افزايش يافت
ادبيات جديد مأموران راهنمايي و رانندگي در حال تنظيم است
به گزارش ايسنا، رييس راهور تهران بزرگ همچنين روز يكشنبه با اشاره به افزايش رشد 25 درصدي تردد خودروها در معابر تهران از ابتداي سال جاري تاكيد كرد: 40 درصد بر خودروهاي پايتخت افزوده شده است.
وي با اشاره به اين كه ادبيات برخورد ماموران راهنمايي و رانندگي با شهروندان در حال تنظيم است، گفت: طرحي در اين زمينه با مشاركت روانشناسان و جامعه شناسان در حال انجام است كه اميدواريم تا پايان ماه مبارك رمضان در سطح شهر اجرايي شده و ادبيات جديد ماموران راهنمايي و رانندگي را شهروندان ملاحظه كنند.
همزمان با بازگشايي مدارس
تهران به دو قسمت ويژه و عادي تقسيم مي‌شود
به گزارش ايسنا، سردار ساجدي‌نيا با اشاره به اين كه بار ترافيك در تهران همزمان با بازگشايي مدارس حدود 25 درصد افزايش مي‌يابد، گفت: بر اين اساس همزمان با بازگشايي مدارس تهران به دو نقطه ويژه و عادي تقسيم مي‌شود كه نيروهاي راهنمايي و رانندگي در نقاط ويژه حضوري فعال خواهند داشت.
به گفته وي 8 منطقه شامل مناطق 1، 2، 3، 4، 6 ، 7، 13، 11 و 12 همزمان با بازگشايي مدارس با تراكم بار ترافيكي سنگين مواجه خواهند بود و در ساير مناطق ترافيك روان‌تر است.
220 نقطه حادثه خيز تهران براي رفع عيب به شهرداري معرفي شده‌اند
رييس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه 220 نقطه حادثه‌خيز عمده و 400 نقطه حادثه‌خيز خرد در تهران داريم، گفت: تيمي كارشناسي مسؤول بررسي اين نقاط شدند كه بر اين اساس طريقه رفع اين نقاط اعم از اصلاح هندسي و يا حضور مأموران مشخص و به دستگاه‌هاي ذيربط از جمله شهرداري اعلام شده است.
به گفته وي مناطق 4، 5 و 21 داراي بيشترين نقاط حادثه‌خيز است. از سوي ديگر طول بزرگراه آزادگان نيز در چند نقطه به واسطه نور كم در شب‌ها، شاهد تصادفات متعدد بوده كه خوشبختانه مهار شده است.
شبكه كنترلي با حضور نمايندگان دستگاههاي مسؤول ترافيك در تهران ايجاد مي‌شود
سردار ساجدي‌نيا به ايجاد شبكه كنترلي در سازمان ترافيك خبر داد و گفت: بر اين اساس هر يك از دستگاههاي مسؤول ترافيك در اين سازمان نماينده خواهند داشت تا مشكلات اوايل پاييز و زمستان در امر ترافيك مرتفع شود.
دو بالگرد ترافيك بازگشايي مدارس را از 31 شهريور كنترل مي‌كنند
پليس‌ياران مدرسه به رانندگان متخلف برگه اخطاريه مي‌دهند
وي با اشاره ه بازگشايي مدارس گفت: همچنين از روز جشن شكوفه‌ها 31 شهريور ماه تمام مأموران راهنمايي و رانندگي در طرح مهر براي كنترل ترافيك تهران در معابر مشخص شده مستقر شده و 16 هزار پليس‌يار نوجوان نيز به صورت پليس‌يار ترافيكي در تسهيل عبور و مرور كمك مي‌كنند.
به گفته رييس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ جلوگيري از توقف‌هاي دوبله، پيدا كردن جاي پارك براي والدين و عبور دانش‌آموزان از گذرگاه عابر پياده از جمله وظايف اصلي پليس‌ياران ترافيكي است.
وي تاكيد كرد: پليس‌ياران ترافيكي ضمن تذكر و ارشاد متخلفان فرم‌هاي اخطاريه تذكري نيز در اختيار دارند كه به رانندگان ارائه مي‌كنند.
به گزارش ايسنا، رييس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به ساماندهي سرويس‌هاي مدارس در سطح شهر تهران اشاره كرد و گفت: سرويس‌هاي مدارس بايد فرم صحت و سلامت داشته باشند و داشتن معاينه فني الزامي است.
وي تاكيد كرد: همچنين بر اساس هماهنگي انجام شده برگه عدم سوء پيشينه رانندگان سرويس‌هاي مدارس ظرف 5 روز تحويل مي‌شود. از سوي ديگر داشتن 23 سال سن به بالا و تاهل نيز از شرايط رانندگان سرويس‌هاي راهنمايي و دبيرستان‌هاي دخترانه است.
سردار ساجدي‌نيا با اشاره به اين كه تخلفات 9 گانه و كنترل سوار و پياده كردن دانش‌آموزان از سوي پليس‌ياران نامحسوس كنترل مي‌شود، گفت: بر اين اساس متخلفان به مدير مدرسه معرفي شده و در مرحله اول ضمن اخذ تعهد به عنوان سوء سابقه نيز در پرونده‌ها آنها نيز درج خواهد شد و در صورت تكرار قرارداد آنها لغو شده و به راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام مي‌شود كه در ساير مدارس نيز نتوانند فعاليت كنند.
به گفته وي تمامي سرويس‌هاي مدارس ملزم هستند تنها يك سرنشين در جلوي خود سوار كنند.
وي در خصوص بستن كمربند ايمني در صندلي جلوي خودروها نيز گفت: اين مساله از اول مهر ماه به صورت تذكر و از 15 آبان ماه به صورت اعمال قانون خواهد بود.
به گزارش ايسنا، رييس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نصب تابلوهاي تبليغاتي را در بزرگراهها خلاف قانون عنوان كرد و گفت: بايد هر چه سريعتر اين تابلوها ساماندهي شوند چرا كه يكي از علل تصادفات در تهران نصب اين گونه تابلوهاست.
وي با اشاره به لزوم دريافت برگه معاينه فني از سوي خودروها گفت: بر اين اساس خودروهاي فاقد برگه معاينه فني از اول مهر ماه اعمال قانون مي‌شوند از سوي ديگر راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ آمادگي دارد برابر آيين‌نامه بهبود حمل و نقل و ترافيك شهر تهران نسبت به توقيف خودروهاي فاقد برگه معاينه فني و انتقال آنها به پاركينگ اقدام كند.
رييس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در خصوص آموزش ترافيكي نيز گفت: در سال تحصيلي 84ـــ 85 سه برابر سال گذشته دانش‌آموزان تحت آموزش ترافيكي قرار مي‌گيرند و بدين ترتيب به سقف بالاي 200 هزار نفر در اين زمينه مي‌رسيم.
محدوديتهاي تردد براي موتورسواران در روز ولادت امام زمان (عج) اعمال مي‌شود
وي با اشاره به برگزاري اعياد نيمه شعبانيه از شهروندان خواست از تردد با وسايل نقليه شخصي در نقاط مركزي شهر خودداري كرده و در صورت بروز تصادف خسارتي خودروي خود را به سمت راست هدايت كنند، از سوي ديگر به گذرگاه عابر پياده نيز توجه لازم را داشته باشند.
به گزارش ايسنا، رييس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ همچنين از اعمال محدوديت تردد موتورسيكلت‌ها توسط عوامل انتظامي و ترافيكي در برخي از معابر تهران همچون خيابان 17 شهريور در روز ولادت امام زمان (عج) خبر داد.
انتهاي پيام
کد خبر: 8406-ورد اين

0 Comments:

Post a Comment

<< Home