Wednesday, October 05, 2005

فرمانده نيروي انتظامي:


فرمانده نيروي انتظامي: كرج و استان اصفهان داراي بيشترين نرخ جرم در كشور هستند
سرويس: حوادث 1384/07/13 10-05-2005 13:05:50 8407-06610: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: حوادث
فرمانده نيروي انتظامي گفت: شهرستان كرج و استان اصفهان داراي بيشترين نرخ جرم در كشور هستند.
به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگي ورزشي فجر در كرج افزود: با اين حال تعداد نيروهاي پليس در شهرستان كرج به نسبت جمعيت آن بسيار كم است.
فرمانده ناجا با بيا‌ن ‌اين كه پاكسازي شهر تهران به دنبال اجراي طرح افزايش ضريب امنيت اجتماعي منجر به سوق يافتن اراذل و اوباش، سارقان و ديگر مجرمان به كرج شده است عنوان كرد: ميزان مهاجرت و حاشيه‌نشيني در كرج بالاست و موجب افزايش جرايم در اين شهرستان شده است.
وي همچنين امنيت را زمينه اجراي عدالت و آموزش امنيت را وظيفه خاص دولت دانست ودر ادامه با اعلام اين ‌كه در 6 ماهه اول سال جاري 77 هزار تماس مردمي با پليس 110 حاصل شده و تماس‌گيرندگان خواهان رسيدگي به شكايات خود شده‌اند، افزود: تعداد تماسها در تهران روزانه به 200 مورد مي‌رسد و اين درحاليست كه درصد بالايي از شكايات اعلام شده مربوط به جرايم راهنمايي و رانندگي است.
به گفته سردار احمدي مقدم اغلب تخلفات راهنمايي و رانندگي مربوط به پلاك قديم خودروها و اشتباه در ثبت مشخصات آنهاست.
وي با اشاره به راه‌اندازي سيستم رايانه‌اي ثبت تخلفات راهنمايي و رانندگي افزود: اين طرح در حال بررسي است و عملي كردن آن نيازمند تغيير شكل گواهينامه‌هاي راهنمايي و رانندگي است.
سردار احمدي‌مقدم در حاشيه مراسم افتتاح «مجتمع فرهنگي ، ورزشي و تفريحي فجر» نيز در خصوص شكل‌گيري پليس تخصصي در كشور گفت: در حال حاضر 7 دانشكده تخصصي در دانشگاه علوم انتظامي تهران فعال و در حال آموزش افسران متخصص است.
وي در خصوص افزايش جرايم راهنمايي و رانندگي و راهكارهاي مربوط به آن خاطرنشان كرد: اشكال در برخي قوانين از جمله دلايل رخداد اين گونه جرايم است اما فرهنگ‌سازي دقيق مي‌تواند منجر به كاهش اين گونه جرايم شود.
سردار احمدي مقدم تصريح كرد: عوامل انساني دو سوم علل تصادفات جاده‌اي و شهري را به خود اختصاص مي‌دهند.
به گزارش ايسنا همچنين سردار زارعي، فرمانده انتظامي استان تهران در مراسم افتتاح «مجتمع فرهنگي، ورزشي و تفريحي فجر» با بيان ‌اين كه در سال جاري نزديك به 3 ميليارد تومان جهت پروژه‌هاي عمراني ــ انتظامي استان تهران در نظر گرفته شده است گفت: بخشي از اين پروژه‌ها در حال افتتاح و بخشي نيز در دست تكميل است و يك ميليارد تومان جهت خريد تجهيزات اين اماكن اختصاص يافته است.
وي با اعلام اين‌ كه پروژه‌هاي عمراني شامل ساختمان‌هاي آگاهي، كلانتري و پاسگاه است خاطرنشان كرد: 80 درصد اين پروژه‌ها در كرج به بهره‌برداري مي‌رسد.
به گفته فرمانده انتظامي استان تهران بسياري از كلانتري‌ها و پاسگاه‌هاي اين استان استيجاري و اين در حاليست كه فضاي آنها نيز نامناسب و نامطلوب است.
وي با اشاره به افتتاح مجتمع فرهنگي، ورزشي فجر در كرج گفت: اين مجتمع با همكاري شوراي شهر كرج و با وسعتي نزديك به 3 هزار و 500 متر مربع احداث شده است.
سردار زارعي با اعلام اين كه در استان تهران امكانات رفاهي حتي در متراژ پايين بسيار كم است خاطرنشان كرد: شهرستان‌هاي استان تهران به استثناي شهر تهران فاقد امكانات مناسب براي كاركنان نيروي انتظامي است.
به گفته وي مجتمع فرهنگي، ورزشي فجر اولين مجتمع رفاهي براي كاركنان نيروي انتظامي استان تهران از زمان شكل‌گيري نيروي انتظامي و ادغام آن در استان تهران است.
انتهاي پيام

0 Comments:

Post a Comment

<< Home