Sunday, October 16, 2005

آخوندي:اگر حقوق بشر در ايران بهبود يابد، كشورهاي ديگر حرفي براي گفتن نخواهند داشت


آخوندي:اگر حقوق بشر در ايران بهبود يابد، كشورهاي ديگر حرفي براي گفتن نخواهند داشت

يك حقوقدان، درباره‌ي صدور قطعنامه‌ي اروپا و اشاره به وضعيت حقوق بشر در ايران گفت: درباره‌ي وضعيت حقوق بشر بايد بهبودهايي در سيستم ايران به وجود آيد تا از اين‌گونه محكوميت‌ها نجات يابيم. دكتر محمود آخوندي در گفت‌وگو با ايسنااظهار داشت: پارلمان اروپا سازمان جديدي است و در تاريخ سابقه‌ي طولاني ندارد و چند باري عليه ايران اعلاميه داده است. اكنون با توجه به تركيب پارلمان اروپا، دولت‌هايي در آن حضور دارند كه نظر موافقي نسبت به كشور ايران ندارند و با قطعنامه‌هايي عليه ايران موافقت مي‌كنند.
وي، ادامه داد: واكنش ما نسبت به صدور چنين قطعنامه‌هايي تكذيب بوده است و گفته شده كه چنين قطعنامه‌هايي نادرست است و در ايران نقض حقوق بشر وجود ندارد اما دنياي امروز دنيايي است كه انسان نمي‌تواند از خود غفلت كند. به هر حال در مورد وضعيت حقوق بشر بايد بهبودهايي در سيستم ايران به وجود آيد تا از اين‌گونه محكوميت‌ها نجات يابيم.
اين استاد دانشگاه تصريح كرد: علت استفاده از اين ابزار در بحث حقوق بشر يكي ماهيت‌ خود حقوق بشر است زيرا بعضي از كشورها واقعا به حقوق بشر اعتقاد دارند و ديگري ابزار سياسي است كه آنها مي‌خواهند با ابزارهاي سياسي ايران را تحت فشار قرار دهند تا در مورد تجهيزات هسته‌يي، ايرانيان پاي ميز مذاكره بنشينند و در آن مورد كوتاه بيايند.
وي در پايان درباره‌ي راه دفع اين حربه‌ها تاكيد كرد: حقوق بشر در ايران بايد بهبود يابد و در صورت بهبودي، آنان حرفي براي گفتن نخواهند داشت.
پايان خبر

0 Comments:

Post a Comment

<< Home