Wednesday, October 19, 2005

الگوي عربستاني حقوق بشر !


الگوي عربستاني حقوق بشر !

سیدمصطفی تاجزاده:معاون سابق وزارت امور خارجه درباره تحليل انتخاب آقاي البرادعي به عنوان برنده جايزه صلح نوبل سال 2005 نوشت: «طبق يک تفسير اقدام کميته مزبور در کنار برگزيدن خانم دکتر شيرين عبادي در سال 2003 نوعي فشار به حکومت ايران بوده است و تصميم گيران در زمينه اعطاي جايزه صلح نوبل خواسته‌اند که در برابر رفتار ايران موضع گرفته و به نوعي ايران را به انزوا در سطح بين المللي بکشانند.»
آقاي «عباس ملکي» در ادامه انتقاد کرده است که چرا ديپلماسي ايران از ضعف روابط عمومي (pr) و نيز وسايل مختلف براي اعمال نفوذ موجه بر روي سياستمداران و ... استفاده نمي کند؟ و براي اينکه راه نشان دهد مي نويسد: «کشورهاي نفت خيز همچون عربستان سعودي از اين روش براي به فراموشي سپردن برخي از فعليت‌ها مانند نقض حقوق بشر و يا دخالت اتباع آن کشور در حوادثي مانند 11 سپتامبر استادانه استفاده نمودند.»(همشهري 16/7/84)
ملاحظه مي فرماييد آقاي ملکي به مقامات انتقاد مي‌کند که چرا روش استادانه شيوخ عربستان را در تطميع غربي‌ها بکار نمي‌برند تا نقض حقوق بشر در ايران به فراموشي سپرده شود. وي به جاي آنکه به حاکميت يکدست توصيه کند با رعايت دقيق حقوق بشر، به قدرتمندان جهاني اجازه ندهند که جمهوري اسلامي ايران را در مجامع بين‌المللي محکوم کنند خواهان خريدن نويسندگان روزنامه نگاران، سياستمداران و ... غربي شده است.
معاون اسبق وزارت امور خارجه به روي خود نمي‌آورد که با پيروزي آقاي خاتمي و سياست‌هاي درست دولت اصلاحات نام ايران از فهرست ناقضان حقوق بشر حذف شد. وي همچنين به تفاوت ماهيت و موقعيت جمهوري اسلامي با عربستان سعودي اشاره نمي‌کند و ظاهرا شرمگين است از اينکه يادآوري کند شاه از همين روش استادانه استفاده مي کرد و تا حدود زيادي نقض حقوق بشر در ايران پيش از انقلاب در تبليغات رسمي غرب به فراموشي سپرده شده بود.
در هر حال ملت ايران يکپارچه قيام کرد تا به نام اسلام به استقلال، آزادي و پيشرفت برسد و عدالت را در تمام وجوه تحقق بخشد و دلارهاي نفت را صرف پيشرفت کشور و بهبود وضع مردم کند نه اينکه در اروپا و آمريکا خرج کند تا محکوم نشود. اين روش همان است که اصلاح طلبان آن را - سازش در بيرون، سرکوب در درون - مي خوانند.
البته عربستان در ماههاي اخير تصميمات مفيدي را اتخاذ کرده است، مانند ممنوعيت بوسيدن دست امير که آقاي ملکي به آن موارد اشاره نکرده است. در هر حال از حکومت يکدست انتظار مي رود وعده خود را محقق کند و هر چه سريعتر پول نفت را بر سفره هاي مردم بياورد نه اينکه ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home