Friday, December 30, 2005

به دنبال مفقود شدن يك كوهنورد درارتفاعات توچال واختلاف پيش آمده


به دنبال مفقود شدن يك كوهنورد درارتفاعات توچال واختلاف پيش آمده رييس هلال احمرشميرانات: امدادگران كوهستان ازاين پس در دو ايستگاه تله‌كابين توچال حاضر نمي‌شوند
سرويس: حوادث 1384/10/09 12-30-2005 13:25:14 8410-04595: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: حوادث
رييس جمعيت هلال احمر شميرانات با اعلام اين كه امدادگران كوهستان از اين پس در ايستگاه يك و 5 تله كابين توچال حضور نخواهند داشت، بررسي طرح جامع مديريت بحران كوهستانهاي شمال تهران كه از سوي اين سازمان ارائه شده است را خواستار شد.
«دكتر تدين» در گفت‌و‌گو با خبرنگار«حوادث» ايسنا علت عدم حضور امدادگران كوهستان در ايستگاه يك و 5 تله‌كابين توچال را عدم همكاري مسؤولان تله كابين با امداد گران براي يافتن «مهدي ابراهيمي» كوهنوردي كه روز جمعه هفته گذشته در ارتفاعات توچال مفقود شد، عنوان كرد و گفت: بر اين اساس، از اين پس بخشي از امدادگران در دو پايگاه منطقه كوهستاني «دربند» و «داوودي » و بخشي نيز در جمعيت هلال احمر شميرانات مستقر خواهند شد.
وي برخورد مسوولان تله‌كابين در زمان انجام عمليات نجات «مهدي ابراهيمي» كوهنورد مفقود شده در ارتفاعات توچال را نامناسب توصيف و خاطرنشان كرد: اين برخورد در صورتي به وجود آمد كه پيش از آن مسوول هماهنگي امداد و نجات كوهستان، هماهنگي‌هاي لازم را با دفتر مدير عامل تله كابين توچال انجام داده بود.
رييس جمعيت هلال احمر شميرانات با اعلام اين كه از روز اعلام ناپديدي اين كوهنورد تاكنون با گذشت 7 روز ، هر روز عمليات امداد و نجات توسط بالگردهاي امداد دو تيم‌هاي كوهنوردي سازمان امداد و نجات انجام مي‌شود، تاكيد كرد: سه‌شنبه گذشته يك فروند بالگرد جهت انجام عمليات جست و جو به همراه چندين اكيپ كوهنوردي، تيم سگ‌هاي تجسس و تيم اسكي به منطقه اعزام شد؛ اما به دليل شرايط نامناسب جوي و وزش سريع باد عمليات متوقف شد و نيروها باز گردانده شدند.
دكتر تدين اضافه كرد: از ساعت 7 صبح همان روز تيمهايي نيز به صورت جداگانه به منطقه اعزام شده و تا شب عمليات انجام دادند.
وي با اشاره به تدوين طرح جامع مديريت بحران كوهستانهاي شمال تهران و ارائه آن به استانداري در ارديبهشت ماه 84 به ايسنا گفت: در اين طرح وظايف كليه دستگاهها و ارگانها به طور مجزا در زمينه امداد رساني و شرايط كوهستانهاي شمال تهران تشريح شده اما با گذشت نزديك به 9 ماه از ارائه طرح تاكنون هيچ جلسه‌اي جهت بررسي و رسيدگي به طرح ارائه شده، برگزار نشده است.
وي با اشاره به هزينه‌هاي هنگفت تجهيز امداد كوهستان گفت: سالانه بالغ بر يكصد ميليون تومان جهت تجهيز امداد كوهستان هلال احمر شميرانات هزينه مي‌شود.
رييس جمعيت هلال احمر شميرانات با اعلام اين كه نيروهاي امداد كوهستان تا زمان بررسي طرح از سوي استانداري و شرح وضعيت حضور امدادگران در حوزه استحفاظي تله كابين توچال در ايستگاه يك و پنج تله كابين توچال حضور نخواهند يافت، خاطرنشان كرد: امداد و نجات كوهستان در راستاي اهداف بشر دوستانه جمعيت هلال احمر در كوهستان مستقر شده است؛ اما ارائه خدمات داوطلبانه و رايگان مستلزم همكاري ساير ارگانهاي مربوطه است.
وي تصريح كرد: نيروهاي امداد و نجات كوهستان، كوهستان را ترك نكرده‌اند.
رييس جمعيت هلال احمر شميرانات در خصوص ادامه روند عمليات امداد و نجات به خبرگزاري دانشجويان ايران گفت: عمليات جست و جو براي پيدا كردن كوهنورد مفقود شده ارتفاعات توچال همچنان با وجود شرايط نامناسب جوي و با اعزام تيمهاي امدادي، ادامه دارد.
انتهاي پيام

0 Comments:

Post a Comment

<< Home