Monday, January 02, 2006

در پي كشته شدن 6 دانش‌آموز در يك تصادف؛


در پي كشته شدن 6 دانش‌آموز در يك تصادف؛ رييس‌جمهور به چهار وزير براي ارائه برنامه به منظور كاهش تلفات جاده‌اي دستور داد
سرويس: سياسي 1384/10/12 01-02-2006 10:58:57 8410-06549: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
دكتر محمود احمدي‌نژاد با ابراز تاسف شديد از آمار زياد تلفات جاده‌اي در كشور، به وزيران راه و ترابري، بهداشت درمان و آموزش پزشكي، كشور و آموزش و پرورش دستور داد برنامه‌هايي را براي كاهش اين تلفات و از بين بردن زمينه‌هاي آن به دولت ارايه كنند.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ رييس‌جمهور در جلسه‌ي عصر يكشنبه هيات وزيران با اشاره به حادثه‌ي بعد از ظهر روز يك‌شنبه در محور ديهوك به طبس كه منجر به كشته شدن 6 دانش‌آموز در حادثه‌ي تصادف وانت حامل آن‌ها با يك ميني‌بوس شد، ضمن ابراز اندوه از اين حادثه گفت: متاسفانه به چند دليل از جمله پراكندگي تلفات، عادي شدن مساله يا نبودن افراد خاص در ميان كشته شدگان، تلفات زياد جاده‌اي چندان حساسيت‌ها را برانگيخته نكرده است.
احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه بايد حل مساله تلفات فراوان جاده‌اي جدي گرفته شود، از وزير راه و ترابري خواست با توجه به موفق بودن طرح افزايش گشت‌هاي جاده‌اي نيروي انتظامي تمهيداتي انديشيده شود تا با تجهيز پليس راه تعداد گشت‌هاي جاده‌اي و سيستم‌هاي نظارتي افزايش يابد.
دكتر احمدي‌نژاد، هم‌چنين وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را مامور تهيه‌ي طرح تقويت اورژانس‌هاي جاده‌اي و شبكه امدادرساني كرد.
رييس‌جمهور هم‌چنين از وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و كشور خواست با بررسي دقيق وضع مدارس روستايي، براي ساماندهي پراكندگي مدارس روستايي به منظور كاهش تردد دانش‌آموزان و هم‌چنين تسهيل رفت و آمد آنها در مناطقي كه تعداد دانش‌آموزان براي برپايي كلاس‌هاي مستقل كافي نيست، برنامه‌اي تهيه و به دولت ارائه دهند.
وي، هم‌چنين پيشنهاد كرد: امكان قانوني كاهش حدنصاب تعداد دانش‌آموزان براي تشكيل كلاس‌هاي درس روستايي بررسي شود تا شرايط تحصيل دانش‌آموزان روستايي تسهيل گردد.
در اين جلسه هم‌چنين تعدادي از پيشنهادهاي دستگاه‌هاي اجرايي به تصويب رسيد.
انتهاي پيام

0 Comments:

Post a Comment

<< Home