Tuesday, September 20, 2005

انهدام باند 13 نفره مسلح قاچاق مواد مخدر

انهدام باند 13 نفره مسلح قاچاق مواد مخدر رييس مركز مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي: مرگ و مير معتادان امسال با رشد صد در صدي به بيش از 5 هزار تن رسيد
سرويس: حوادث 1384/06/29 09-20-2005 11:56:06 8406-12847: کد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: حوادث
رييس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي از انهدام يك باند مسلح قاچاق مواد مخدر دركشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا سردار مهدي ابويي در تشريح نحوه دستگيري اعضاي 13 نفره اين باند گفت: به دنبال 4 مرحله عمليات ويژه مركز مبارزه با مواد مخدر و انجام 6 ماه كار اطلاعاتي كه منجر به شناسايي يكي از شبكه‌‏هاي مسلح قاچاق مواد مخدر در كشور شد با كشف 3 تن و 50 كيلوگرم انواع مواد مخدر موفق به متلاشي كردن فعاليت اين شبكه شديم.
وي با اشاره به كار اطلاعاتي صورت گرفته در جريان دستگيري اين باند تأكيد كرد: همچنين توانايي قابل توجه پليس در مقابله با قاچاقچيان مواد مخدر موجب شد طي 4 مرحله عمليات ويژه پليسي در اين باره هيچ‌‏گونه خسارت مالي و جاني به سيستم پليس كشور وارد نشود كه در نوع خود موفقيت قابل توجهي است.
سردار ابويي با اشاره به دستگيري سركرده اصلي باند اعلام كرد: بزودي شبكه‌‏هاي كوچك اين باند، كه در امر تهيه و توزيع مواد مخدر فعاليت داشتند، نيز دستگير خواهند شد.
رييس مركز مبارزه با مواد مخدر درادامه با اشاره به رشد صد درصدي مرگ و مير معتادان در سال جاري، گفت: بر اساس آمار پزشكي قانوني در 5 ماهه اول سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، بيش از 5 هزار و 200 تن از معتادان بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.
وي عامل اصلي مرگ معتادان را متضررشدن شبكه‌‏هاي توزيع قاچاق مواد مخدر به دليل كنترل‌‏هاي شديد اعمال شده پليسي ذكر كرد و افزود: بر اين اساس قاچاقچيان براي جبران خسارت مالي وارده و پاسخ به تقاضاي بازار، اقدام به توزيع مواد مخدر ناخالص كرده‌اند.
سردار ابويي همچنين با اشاره به قيمت بالاي مواد مخدر در كشور تصريح كرد: از سوي ديگر اين امر نيز موجب شده بسياري از معتادان بدليل عدم توانايي خريد مواد مخدر قادر به رفع نياز خود نبوده و از اين رو با افزايش مرگ ‌‏ومير معتادان مواجه باشيم.
به گزارش ايسنا وي با اشاره به دستگيري 30 تن در مرداد ماه سال جاري در خصوص جرايم موادمخدر، به عنوان آماري بي‌سابقه از كشف 300 كيلوگرم انواع مواد مخدر در كشور خبر داد و اعلام كرد: در حالي‌كه به طور متوسط سالانه 40 درصد مواد مخدر وارد شده به كشور توسط پليس شناسايي و كشف مي‌شود، در اين ماه 70 درصد مواد مخدر ورودي به كشور كشف شد.
سردار ابويي با اعلام اين‌كه برخورد با عناصر اصلي قاچاق را در دستور كار پليس قرار گرفته است، به منظور نجات مردم از خسارات سنگين اعتياد، برخورد قاطع‌تر دستگاه قضايي در مواجهه با مجرمان مواد مخدر به ويژه عناصر اصلي قاچاق را خواستار شد.
وي با اشاره به كشف 300 تن انواع مخدر در سال 83 دركشور خبر داد: در 5 ماهه اول سال جاري نيز 120 تن انواع مواد مخدر در حالي كشف شد كه 80 درصد اين كشفيات از گروه‌‏هاي مسلح و باندهاي اصلي مواد مخدر بود، از اين رو ضربات سنگيني به قاچاقچيان وارد شده است.
رييس مركز مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي در پايان تصريح كرد: كشفيات مواد مخدر عملا موجب شده، با كنترل فراواني آن در كشور، ميزان آن كاهش يابد كه همين امر چرخه توزيع مواد مخدر در كشور را به كنترل در آورده است.
انتهاي پيام

0 Comments:

Post a Comment

<< Home