Sunday, September 18, 2005

همسر اکبر گنجی می گوید: رئیس قوه قضائیه مسئول ستمی است که بر گنجی در زندان می رود


همسر اکبر گنجی می گوید: رئیس قوه قضائیه مسئول ستمی است که بر گنجی در زندان می رود خانواده اکبر گنجی 23 روز است از سرنوشت وی اطلاعی ندارند.
رئیس زندانهای استان تهران خبر اعتصاب غذای اکبر گنجی و زندانی بودن او در سلول انفرادی را تکذیب کرد و گفت حال وی خوب است و در قرنطینه بهداشتی- درمانی نگهداری می شود. معصومه شفیعی همسر گنجی می گوید همسرش در سلول انفرادی زندانی شده و هم او و هم خانواده اش از همه حقوق خود به عنوان شهروند جمهوری اسلامی محروم شده اند. خانم شفیعی، در مصاحبه با رادیو فردا آقای شاهرودی رئیس دستگاه قضائی را مسئول ستمی می داند که بر گنجی و خانواده اش از سوی زیر مجموعه آقای شاهرودی روا داشته می شود و می گوید شاهرودی تا کنون به هیچیک از نامه ها و در خواستهای وی در باره اکبر گنجی پاسخ نداده است. امير آرمين (rm) صدا (wma) صدا [ 6:08 mins ]
معصومه شفیعی: آخرین خبری که از ایشان دارم مربوط می شود به 23 روز پیش. یعنی چهارم شهریور. طی این مدت نتوانسته ام آقای گنجی را ببینم و مراجعه کردم متاسفانه ملاقات ندادند. آقای سلیمانی هم اعلام کرد ایشان در قرنطینه بهداشتی اند. اما این با آن چیزی که پزشکان بیمارستان میلاد هنگام ترخیص آقای گنجی اعلام کردند منافات دارد. پزشکان اعلام کردند ایشان از نظر ضعیت عمومی حالش خوب است. وقتی حالش خوب است معنی ندارد که ایشان به قرنطینه بهداشتی درمانی منتقل شود. قرنطینه یعنی کسی را جدا کنند. وقتی کسی را جدا کنند یعنی بصورت انفرادی نگهش می دارند. درواقع ایشان الان در سلول انفرادی نگهداری می شود وباید بگویند چرا آورده اندشان آنجا. و آن ذهنیتی که ما داریم در طول اعتصاب غذایش اینست که وقتی حالش بد می شد و بصورت اورژانس و حالت بحرانی پیش می آمد ایشان را می برند به درمانگاه. چیزی که خودشان می گویند. نظارت بهداشتی قرنطینه بهداشتی. باید بگویند چه اتفاقی افتاده ایشان را به قرنطینه بهداشتی و به اطمینان ما به انفرادی منتقل کرده اند.
امیر آرمین (رادیو فردا): ولی آقای سلیمانی گفته اند که ایشان انفرادی نیستند. با یک عده زندانی اند و حالشان خوب است. شما نمی دانید این زندانی ها کی هستند لااقل از آنها یا از کسی که به ملاقات آنها می رود احوال آقای گنجی را بپرسید؟
معصومه شفیعی: ما هیچ نمی دانیم اگر این خبر صحت داشته باشد خب اثباتش راحت است. می توانند به من یا خانواده گنجی ملاقات بدهند به وکلای گنجی ملاقات بدهند و ما از این مساله اطمنیان پیدا کنیم. چرا به ما ملاقات نمی دهند. دلیلش چیست که به ما ملاقات نمی دهند. مگر به قول خودشان مثل زندانیان عادی دوره محکومیتش را نمی گذراند؟ زندانیان دیگر از حق ملاقات و مرخصی و ملاقات با وکیل و تلفن برخورداند. منتها آقای گنجی هیچیک از این موارد برخوردار نیست. یعنی یک زندانی است که برای طی کردن دوران محکومیتش بسیار بسیار ناعادلانه و تبعیض آمیز با او برخورد می شود. و ما در بی خبری محض از ایشان بسر می بریم. چرا به ما اجازه ملاقات نمی دهند. چرا اجازه نمی دهند گنجی یک تلفن به منزل بزند. تمام این صحبت ها یکطرفه است. آنها ادعا می کنند ولی برای اثبات ادعایشان حاضر نیستند یک ملاقات بدهند. باید بگویند چرا اینکار را نمی کنند. اینکه آقای شاهرودی هم استعفا کرده بهرحال آقای شاهرودی ریاست یک قوه است و تمام مسئولیت کارهایی را که زیرمجموعه ایشان انجام می دهند بطور مستقیم متوجه ایشان است. ایشان باید پاسخگو باشد.
ا.آ: هیچوقت بشما جواب دادند به نامه های شما؟
معصومه شفیعی: جواب ندادند. من چندین بار به خود آقای شاهرودی نامه نوشتم. مراجعه کردم به آقای شاهرودی. باواسطه با معاونان ایشان صحبت کردم و حتی قبل از اعتصاب غذای گنجی با ایزدپناه معاون ایشان صحبت کردم به ایشان گفتم که من دارم اتمام حجت می کنم حال گنجی بد است به ایشان مرخصی بدهید بیاید معالجه کند. گنجی وقتی آخرین راه را برای خودش ببیند آن را انتخاب می کند و متاسفانه آنوقت دیگر دیر است. ولی متاسفانه هیچ جوابی به من ندادند.
ا.آ: خانم شفیعی آقای آمبئی لیگابو مقام حقوق بشری سازمان ملل دیروز نامه نوشت به آقای خامنه ای و درخواست کردند که آقای گنجی را از زندان آزاد کنند. شما چیزی در این زمینه می دانید که آقای خامنه ای واکنش شان چی بود؟
معصومه شفیعی: من هیچ واکنشی از ایشان ندیدم. این خبر را هم خواندم خوشحال شدم امیدوار شدم بهرحال افکار عمومی در جهان نسبت به مسایل ضد حقوق بشر که در ایران می گذرد و مساله بی عدالتی که در زندانهای ایران می گذرد بی تفاوت نیستند. ولی متاسفانه اینها به نامه کوفی عنان هم هیج واکنشی نشان ندادند. امیدوارم به نامه آقای لیگابو عمل کنند و ایشان آقای گنجی را آزاد کنند. چرا که آقای گنجی یک زندانی است که بخاطر استفادهاز حق آزادی بیان به زندان رفته و دوران محکومیت خودش را بیشترش را طی کرده و دوران شش ساله محکومیت ایشان فقط شش ماه مانده. حق خانواده او زایل شده و حق دختران من زایل شده. دختران من از یک هفته دیگر سال تحصیلی را آغاز می کنند ولی بحدی از نظر وضع روحی ناجور است که قابل توصیف نیست. و هیچکس نیست که پاسخگو باشد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home