Thursday, October 20, 2005

فیلترینگ


چهارشنبه، 27 مهر، 1384
فيلترينگ - فيلترينگ تا رفع فتنه در عالم!
دیشب وقتی وبلاگم رو باز کردم متوجه شدم که هیچکدوم از عکسها قابل رویت نیستند! اولش فکر کردم اشکال از سایتیه که عکسهارو اونجا آپلود کردم.برای همین رفتم یه سری به photobucket.com بزنم و ببینم اشکال کار از کجاست که در عین ناباوری و تعجب با پیغام زیر مواجه شدم.






بله! شرکت محترم، معظم و مکرم پارس آنلاین زحمت کشیده و این سایت رو-که الحق و الانصاف خدمات بسیار خوبی هم ارائه می داد- فیلتر کرده.
مطمئناً بازهم بعضی از دوستان و هم میهنان گرامی و بی جنبه که یه مکان خوب برای آپلود کردن عکسهاشون پیدا کرده بودند شروع کردن به آپلود و دانلود عکسهای پورنوی ایرانی و خارجیشون و همین امر باعث شده پارس آنلاین-که یکی از مراجع و مراکز جلوگیری از فساد اخلاقی و غیراخلاقیه جوونهای ماست- این امر رو بر خودش فرض ببینه که باید یکی دیگه از منافذ فساد رو ببنده تا جوونهای این مرز و بوم رو از انحطاط اخلاقی نجات بده.
گذشته از بلایی که سر بنده اومده و حدود 140 تا عکسی که آپلود کردم کم کم داره غیر قابل استفاده میشه، چندتا نکته هست که توجه آدم رو به خودش جلب می کنه:
1.ما ایرانیها از زمان کورش کبیر تا همین الان با سکس و کلیهء متعلقات و حواشی اون مشکل داشتیم و بعید میدونم بتونیم حتی تا ظهور آقا امام زمان هم این مشکل رو حل کنیم؛ هرجا میریم یه گندی میزنیم با این ندید بدید بازیهامون!!!خدا هدایتمون کنه.
2.نمیدونم این دوستانی که تصمیم می گیرند این طور سایتها رو ببندند چه کسانی هستند؟ چه افکار و عقایدی دارند و از کجا دستور می گیرند؟ و در کل معیارهای بسته شدن یه سایت چیه؟ ولی خیلی دوست دارم این سوال رو ازشون بپرسم: شما که این سایتها رو فیلتر می کنید(کاری شبیه بستن در مسجد به خاطر یه بی نماز) به این موضوع فکر می کنید که حق اون افرادی که دارند از این امکانات استفادهء مجاز می کنند چی میشه؟(حق!!!)
یا وقتی یه همچین امکاناتی رو از یه سری افراد می گیرید، به این فکر هستید که لااقل یه سایتی تحت نظارت خودتون با درصد کمی از امکانات این سایتها رو در اختیار کاربرها قرار بدید تا کمی از مشکلات اونها هم حل بشه؟
(واقعاً! چرا تو ایران پاک کردن صورت مساله اولین و آخرین راه حل مشکلاته؟)
4.اگه قراره هر سایتی که یه مورد کوچیکی بر خلاف میل شما داره فیلتر بشه بهتر نیست که کل اینترنت رو فیلتر کنید بره پی کارش؟؟؟ این جوری راحت تره ها!!!
5.دوستان عزیز! چند وقت پیش تو روزنامه خوندم طبق یه بررسی به عمل اومده هر یک دقیقه یه وبلاگ متولد میشه که هر کدوم از این وبلاگها می تونند حاویه مطالبی بر خلاف میل شما باشه. باور کنید فیلترینگ تنها «محیط به کفچه پیمودن» است، دنبال یه راه حل اساسی برای مشکلتون باشید.
***
پ.ن: این پارس آنلاین هم دیگه شورشو درآورده، چند روز پیش دنبال مطلبی در مورد آهنگ «دیگه عاشق شدن، ناز کشیدن فایده نداره» کورس سرهنگ زاده می گشتم، اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که اسم آهنگ رو جستجو کنم، ولی دیدم دوستان زحمت کشیدن و جلوی جستجوی بعضی کلمات رو گرفتن که اتفاقاً عشق و تمامی مشتقاتش-از جمله عاشقی- هم شامل این قانون میشه.
پیام اخلاقی: لطفاً در اینترنت دنبال «عشق» نگردید.
پیام موبایلی: معشوقهء مورد نظر در دسترس نمی باشد.
پیام کاملاً غیراخلاقی: خواهر و مادر بعضی از قانونگذارانِ عزیز، خیلی خیلی محتـرم می باشند.

انتظار خبری نیست مرا
document.write(get_cc(4204373))
( ... )


چهارشنبه، 27 مهر، 1384

0 Comments:

Post a Comment

<< Home